ממשלת ארה"ב חוקרת: כך פורטנייט מרמה את הילדים שלכם

אפשר לקרוא לזה "פתיחת קופסאות", אבל רק תירוצים מפולפלים יסבירו מדוע לא מדובר בהימורים לכל דבר. כעת גם לממשל האמריקני נמאס מהשיטה הנכלולית הזו

פורטנייט
פורטנייט | צילום: חדשות עשר

שנה עברה מאז הכתבה ששידרנו כאן שעסקה בסכנות לילדים באינטרנט ובמאמצים של ענקיות גיימינג לפתות ילדים להמר בכספי ההורים שלהם בתמורה לשידרוגים כאלה ואחרים במשחקי הוידאו.

אז אולי קוראים לזה "פתיחת קופסאות", אבל רק תירוצים מפולפלים יכולים להסביר מדוע לא מדובר בהימורים לכל דבר: כדי להתקדם במשחק, מציעים לשחקנים, רבים מהם קטינים, לרכוש תיבות אוצר דגיטליות שמכילות שדרוגים למשחק - נשק למשחקי יריות לדוגמא - אלא שהקופסאות האלה נפתחות רק אחרי שהילדים רוכשים אותן, ותוכנן נקבע בהגרלה לכל דבר; יש כאן כסף אמיתי שמומר לאסימונים במשחק וממנו להגרלות.

כעת, בעקבות אינספור תלונות נגד שיטת ההימורים הנכלולית הזאת, החליטו גם בסנאט האמריקני לרסן את התופעה. הסנאטורית מגי חסן דרשה השבוע מועידת הסחר הפדרלית לקבוע האם מדובר בהימורים ובמנגנון שממכר את בני הנוער ממש כמו רולטה.

ובאמת אולי הגיע הזמן לעצור את ההפקרות: השוק הזה שמגלגל כיום 30 מיליארד דולר, ממשיך לגדול כל הזמן - ובזמן שילד בן 17 לא יכול לגרד כרטיס חישגד בחמישה שקלים הוא יכול לקנות קופסאות הגרלה ללא הגבלה ופיקוח.