עשירי לוס אנג'לס: ווייז הורסת את השכונות שלנו

אפליקציית הניווט הפופולרית מכווינה נהגים רבים דרך שכונות יוקרה בעיר, מה שעורר את חמת התושבים. אלו, מצידם, החלו לדווח על פקקי תנועה פיקטיביים כדי לצמצם את הרעש ולשמור על איכות חייהם

וייז
וייז | צילום: יח"צ

"אפליקציית הניווט ווייז הורסת את השכונות שלנו" - כך טוענים בשבועות האחרונים תושבי כמה שכונות יוקרה בלוס אנג'לס, שסובלים מתנועת מכוניות מרובה מאז הפכה האפליקציה לפופולרית בארה"ב.

 

אתר הרכילות TMZ, שפרסם את הסיפור, טוען כי קבוצת תושבים (שזהותם לא נחשפה) החליטה להילחם בתופעה: במה שהפך מבחינתם למטרד באמצעות הפצצת האפליקציה בהודעות שווא על עומס ליד בתיהם, שירחיקו את הנהגים מהרחובות שמשמשים כקיצור דרך.

 

לוס אנג'לס סובלת מבעיית פקקים קשה, כאשר ווייז ואפליקציות ניווט אחרות מסייעות לנהגים להתגבר עליה על ידי הצעת נתיבים חלופיים שעוקפים את עומסי התנועה על הכבישים הראשיים - בעיקר הכביש המהיר הבין מדינתי 405. בחלקים מסוימים בעיר הנתיבים הללו עוברים בתוך שכונות יוקרה שנהנות בדרך כלל משקט ובידוד, תנאים שמשכו את הסלבס והמיליונרים לגור בהן.

בתגובה לטענות מסרה ווייז כי לא ניתן לשבש את עדכוני התנועה שלה באמצעות דיווחי שווא מאורגנים, מאחר וכל דיווח שגוי על עומס יימחק מהמערכת לאחר שכמה עשרות נהגים יעברו בנתיב ללא הפרעה, גם אם לא יטרחו להעביר דיווח סותר. "אנו מפעילים מערכת מתוחכמת של איזונים ובלמים כדי למנוע תופעות כאלו", טענה החברה.

זו לא הפעם הראשונה בה משתמשים מנסים לשבש את פעילות האפליקציה: במרץ האחרון הצליחו שתי סטודנטיות מהטכניון להערים על המערכת, כחלק מפרויקט מחקרי, באמצעות תוכנה שיוצרת אלפי משתמשי ווייז פיקטיביים ומזייפת את נתוני ה-GPS שלהם כדי ליצור דיווח על פקק תנועה מפוברק.

 

קידום כלכליסט בדפי כתבה  בערוצים לייף סטייל ומחשבים
קידום כלכליסט בדפי כתבה בערוצים לייף סטייל ומחשבים | צילום: כלכליסט