צרכני קנאביס? מחקר חדש מוכיח שיש לכם הליכה שונה

המחקר הבא בסדרה: הקשר בין צריכת קנאביס לצריכת במבה מוגזמת

זמן צפייה: 02:13

במחקר חדש באוניברסיטת דרום-אוסטרליה נמצא שישנו שוני בצורת ההליכה בין מעשני קנאביס ללא-מעשנים. בטח אתם מדמיינים את צרכני הקנאביס מתנדנדים או הולכים בגמלוניות, אך המחקר מוכיח את ההפך: למעשני קנאביס בדרך כלל יהיו כתפיים נוקשות יותר, מרפקים גמישים יותר וברכיים זריזות יותר משל אלו שאינם מעשנים. למרות שנמצאו הבדלים באופי התנועה בין המעשנים ללא מעשנים, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בשיווי המשקל ובתפקוד עצבי.

כתייפם נוקשות ומרפקים גמישים

בניסוי חולקו לשתי קבוצות 44 נסיינים בשנות ה-20 לחייהם, כשבכל קבוצה 22 מעשנים ו-22 לא מעשנים. כל קבוצה עברה בדיקה גופנית מקיפה, בדיקות נוירולוגיות תנועתיות שונות ובדיקות הליכה ושיווי משקל באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות. מהבדיקות התגלה כי למעשני קנאביס יש מרפקים גמישים יותר, כתפיים נוקשות יותר והברכיים שלהם זזות מהר יותר, אך השינויים הללו קלים וכמעט ולא יהיו מאובחנים ללא מכשור מתאים. עורכי המחקר קוראים לקהילה המדעית לבצע מחקרים נוספים ולבחון את השפעת הקנאביס בגילאים מבוגרים.

''יש לבדוק את השפעות הקנאביס על גילאים מבוגרים''

מחקרים קודמים קובעים כי צריכת קנאביס משפיעה על תפקוד הלב, הריאות והמוח -במיוחד על זמן התגובה, יכולת הריכוז, כושר השיפוט והרגשות. השפעת הקנאביס על מחזור הדם עלולה לגרום לעליית לחץ הדם וכאבים בחזה בזמן מאמץ, אך למרות ההשפעות השליליות, הקנאביס ידוע ביכולות שיכוך כאבים ובחילות הנגרמות בגלל הליכים רפואיים מסוימים. המריחואנה הרפואית חוקית לשימוש ב-30 מדינות בארה"ב ומשמשת לטיפול במגוון מחלות חשוכות מרפא, ובניהן מחלת הקרוהן, תסמונת טורט, אפילפסיה, גלואוקומה, אנורקסיה ועוד.

מקור הידיעה

הראיון שהסגיר את ההורים הרוצחים

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1872' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_sziqdn3f' duration='95'']

מיה ח'ליפה חושפת: "דאע"ש מאיימים לכרות את ראשי"

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1130' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_i9a8vp1z' duration='111'']

בן 7 חולץ ממכונת הכביסה לאחר שנתקע בעת משחק מחבואים

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1871' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_lxzvs6kz' duration='41'']

לא פחות מגיבור: בן 6 הציל תאומים בני שנתיים מטביעה בבריכה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1869' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ono1emxr' duration='42'']