ברקת: "אנשי עסקים אמרו לי שהכלכלה הישראלית תתרסק"

במהלך דיוני התקציב אמר שר הכלכלה כי נפגש עם אנשי עסקים, שהזהירו אותו מהמהפכה המשפטית: "הם אמרו, 'אתם יכולים לגרוס את התקציב, כי ממילא לא יהיה לכם כסף לממש אותו". הכלכלנית הראשית באוצר: "סכנה משמעותית". שר האוצר סמוטריץ': "לוקחים בחשבון שזה יתפתח לכיוונים שליליים"

זמן צפייה: 03:13

בדרך לאישור תקציב המדינה לשנתיים הקרובות, שרי הממשלה מקבלים אזהרות רבות - הכול בצל המהפכה המשפטית. השר הראשון שמעז להתבטא נגד הרפורמה הוא ניר ברקת ממשרד הכלכלה. "אנשי עסקים בכירים הזהירו אותי: 'אתם יכולים לגרוס את התקציב, כי במילא לא יהיה לכם כסף לממש אותו", אמר ברקת, "הכלכלה הישראלית הולכת להתרסקות'".

"אני נפגש עם אנשי ההייטק והם מודאגים מאוד", הוסיף שר הכלכלה, "אנחנו תומכים ברפורמה, אבל יש סיכונים. אם נצטייר בצד השני כאילו הגזמנו - יש בזה סיכון גדול; הם חרדים. כשיושבים למשא ומתן בין הצדדים צריך להבין שיש אחריות בקצה, וגם אם לא נקבל את כל תאוותנו בידנו - זה לא נורא".

גם הכלכלנית הראשית באוצר שירה גרינברג אמרה: "זה יכול להתגלגל כמו כדור שלג. אני לא יודעת כמה המהלך יפגע בכלכלה, אבל יש סכנה משמעותית".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2302232010' autoplay='0' credit='' desc='דיווח במהדורה המרכזית: ממשלה ללא מעצורים' poster='' kid='1_es36n5it' duration='']

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "זה מחייב אותנו לשני דברים בהתנהלות - להביא תקציב מהודק, ולגבי הרפורמה אנחנו לוקחים בחשבון שזה יתפתח לכיוונים שליליים, לכן אנחנו צריכים להיות קשוחים עם התקציב. לא היה לי נעים, אבל צריך לקחת את המרכיבים האלה בחשבון ולהביא תקציב אחראי ומהודק".

עוד אמר סמוטריץ': "צריך להתייחס לאמירות של כולם - למשל לא לפגוע בנגיד, להעביר מסר של אחריות ולא להשאיר מקום לתחושת כאוס".

הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג | צילום: פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קודם לכן האשים נתניהו: "יש מי שמנסה לערער את כלכלת ישראל, מנסה לייצר היסטריה מסיבות פוליטיות, היסטריה שאין להן אחיזה במציאות".

לדבריו, "כלכלת ישראל חזקה והיא תמשיך להתחזק. בזכות העוצמות שלנו, בזכות העצמאות של בנק ישראל שתישמר, ובזכות המדיניות הכלכלית האחראית וגם היוזמת שאנחנו מובילים. מי שזורע היסטריה ופחד - יתבדה. כלכלת ישראל היא אחת מהכלכלות המובילות בעולם כיום".