מפטריות או מסויה: היכן נמצא ההמבורגר הטבעוני הטעים ביותר?

לקראת יציאת ה"ביג ויגן", הקציצה הטבעונית החדשה של "מקדונלדס", הוחלט לבחון חמש רשתות. אז למי יש את ההמבורגר הכי עסיסי, איפה המחיר הכי זול - ואיזו מסעדה אכזבה בגדול? • "ברקוד"

זמן צפייה: 05:20

לא משנה אם מכינים אותם מקינואה, מאפונה, מעדשים, מפטריות או מסויה - נראה שההמבורגרים הטבעוניים כבשו בסערה את המסעדות בישראל. השחקנית החדשה בשוק היא ענקית המזון האמריקנית "מקדונלדס", שתחל למכור היום (שני) ב-18 מסניפיה את ההמבורגר הטבעוני "ביג ויגן". הקציצה היא פרי פיתוח של "מקדונלדס גרמניה" בשיתוף עם חברת "נסטלה", והוא מבוסס על חלבוני סויה וחיטה - ומוגש עם כל התוספות המוכרות.

"מקדונלדס" מצטרפת לשורה ארוכה של רשתות המבורגר בישראל כמו "בורגראנץ'", "מוזס", "BBB" ו"בלאק בורגר" - שכבר השיקו את הגרסה הטבעונית לקציצה האהובה, ועם שוק שמגלגל קרוב לשניים וחצי מיליארד שקלים בשנה, אפשר להבין את המהלך.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"לא יודע איך שרדתי": עברו טיפולי המרה – ומעידים על הטראומה

סוד הסודה: המשקה שהיה שייך בעבר לדור המבוגר – חוזר לאופנה

תקציב עיריית טבריה לא עבר – קובי יזומן לשימוע לפני פיטורים

המבורגר טבעוני
המבורגר טבעוני | צילום: החדשות 13

לכבוד המאורע, הוחלט לבחון את ההמבורגרים הטבעוניים של חמש הרשתות שהוזכרו. לצורך המבחן גויסו אל רחמני, הבעלים של 416 - מסעדה טבעונית בתל אביב, והדוגמנית שירלי בוגנים. "מאוד חשוב בהמבורגר הטבעוני זה הלחם, כריך לא טעים בלי לחם. בנוסף, חשוב הרוטב, כי אף אחד לא אוהב המבורגר יבש", אמר רחמני. בוגנים הוסיפה כי "לי מאוד חשוב שהקציצה תהיה עסיסית, שלא יהיה לי יבש בפה".

הפער במחירים בין הרשתות הוא משמעותי - אך צריך לשים לב גם לגודל הקציצה, ההמבורגר הטבעוני של "בורגראנץ'" במשקל 100 גרם - עולה 28 שקלים, ההמבורגר של "מקדונלדס" במשקל 118 גרם - באותו מחיר. ב-"BBB" קציצה של 200 גרם תעלה 49 שקלים, ב"בלאק בורגר" 220 גרם ב-51 שקלים, וב"מוזס" 250 גרם ב-56 שקלים.

במבחן הטעם סופי, למקומות הראשונים הגיעו ההמבורגרים של "בורגראנץ'" - שהוא גם הזול ביותר, ושל "בלאק בורגר". מנגד, מי ש"פישלו" היו הקציצות של "מוזס" ושל "מקדונלדס". אמנם, על טעם ועל ריח אפשר להתווכח, אבל התוצאות מוכיחות שלאו דווקא מה שיקר יותר הוא גם טעים יותר ולהפך. ההמבורגר החדש של "מקדונלדס" אולי אכזב במבחן התוצאה, אבל התחרות היא בריאה - ומדובר בבשורה של ממש עבור הטבעונים בישראל.