הממשלה אישרה: בוטל המס על הכלים החד-פעמיים

בהמשך להנחייתו של שר האוצר סמוטריץ' ולאחר שהצו פורסם להערות הציבור, הממשלה אישרה את ביטול המס על כלי פלסטיק וכלים חד-פעמיים מנייר המכילים פלסטיק, שהוטל על ידי הממשלה הקודמת. סמוטריץ' מסר: "הבטחנו וקיימנו, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו"

כלים חד פעמיים
כלים חד-פעמיים | צילום: shutterstock

בהמשך להנחייתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולאחר שהצו פורסם להערות הציבור, ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את ביטול המס על הכלים החד-פעמיים. סמוטריץ' מסר: "הבטחנו וקיימנו. אני קורא לאזרחי ישראל לבדוק מול הקמעונאים ובעלי המכולות את הורדת מחיר החד פעמי, המאבק ביוקר המחיה זה מאבק של כולנו".

כזכור עם כניסתו לתפקיד בתחילת החודש קיבל את החלטתו הראשונה במשרד, ובפגישת הנהלה הראשונה של המשרד בראשותו הנחה השר להכין במהירות האפשרית צווים לביטול המס על הכלים החד-פעמיים ולביטול המס על השתייה המתוקה, אשר הוחלו בממשלה היוצאת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המס הוטל כזכור בחודש יולי 2021, אז משרדי האוצר והסביבה שהטילו בראשותם של אביגדור ליברמן ותמר זנדברג הודיעו כי יוטל מס חדש על כלים חד-פעמיים מפלסטיק כך שמחירם יוכפל במטרה להפחית את השימוש המזיק בהם ב-40%. בין המוצרים עליהם הוטל המס היו בין היתר גם צלחות, כוסות, קשים וחלק מקופסאות האחסון.