סערת ההתכתבויות: זעם בימין על בכירי המשק שצוטטו

לאחר שאמש פורסמו במהדורה המרכזית הודעות אשר חושפות את דעתם של בכירים מהפורום הכלכלי על ראש הממשלה נתניהו, על השרים בממשלתו ועל המהפכה המשפטית, כעת עולה בהם חשש מפגיעה כלכלית בעסקיהם בעקבות הדליפה. על פי אחת התיאוריות, שוטרים שעצרו את אחד מהבכירים הדליפו את ההתכתבויות

זמן צפייה: 03:55

לאחר שאמש (ראשון) פורסמו בחדשות 13 הודעות אשר חושפות את דעתם האמיתית של בכירי המשק על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלתו וחקיקת המהפכה המשפטית, כעת הם חרדים לעתיד עסקיהם, וחוששים כי בעקבות פרסום ההודעות הם ייספגו נזק כלכלי.

אף אחד מחברי הפורום הכלכלי לא אמור היה לראות את ההודעות, אך הן דלפו, וחברי הפורום לא מתראיינים ומנסים למצוא את המדליף. אחת התיאוריות שעלו היא ששוטרים שעצרו את גיל אגמון, מראשי "דלק רכב", בחשד לעבירות כלכליות והחרימו את הנייד שלו, הדליפות את ההודעות.

אין ספק שחברי הפורום הכלכלי שכל כך התאמצו במשך שבועות לשמור על דיסקרטיות ועל תוכן מפגשיהם עם פוליטיקאים ועם הנשיא בסוד – נדהמו מהדליפה. ברור להם שהפוליטיקאים לא היו נפגשים איתם אילו ידעו באמת מה הם חושבים עליהם.

גם היחסים עם ממשל ארצות הברית הטרידו את הפורום. גיל גבע מ"תדהר" כתב: "ראש ממשלת ישראל הוא דה פקטו פרסונה נון-גרטה בארצות הברית. לא בטוח שאין לנו לעשות עם זה". הראל ויזל, מראשי קבוצת "פוקס", כתב בהלצה כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "הוא סתם אנרכיסט שמאלני".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0204232008' autoplay='0' credit='' desc='התכתבויות בכירי המשק נחשפות: "בחודש אחד הם הרסו את המדינה"' poster='' kid='1_mut38c3n' duration='']

נזכיר כי בריאיונות ובהצהרות הפומביות הביעו ראשי המשק התנגדות מנומסת למהפכה המשפטית, אך בהתכתבויות הפנימיות שלהם ניתן לראות מה הם באמת חושבים על ראש הממשלה, משפחתו - והאנשים שמובילים את החקיקה. כך למשל הראל ויזל כתב כי "בחודש אחד הם הרסו את המדינה, המדינה בפשיטת רגל... בחודש!". גיל אגמון הוסיף: "אין קו עליבות שחברי הקואליציה לא חצו... מעולם לא התביישתי כך בממשלת ישראל". דב קוטלר מבנק הפועלים אף קרא לשר המשפטים יריב לוין "יחריב לוין", והוסיף: "עד כאן".