שביתת 100 הדקות: "פוקס" ו"ביג" יסגרו את החנויות ביום ראשון

פרסום ראשון: קבוצת "פוקס" הודיעה כי כי תסגור את חנויותיה לשביתה של 100 דקות, שעליה הכריזה אתמול ההסתדרות. זמן קצר לאחר מכן הודיעה קבוצת "ביג" כי תצטרף למהלך

חנות של "פוקס" ומרכז "ביג"
חנות של "פוקס" ומרכז "ביג" | צילום: אייל מרגולין, אבשלום ששוני/פלאש 90

פרסום ראשון: אחרי שההסתדרות הכריזה אתמול (ראשון) על שביתת הזדהות של 100 דקות עם החטופים בעזה, הודיעה הבוקר קבוצת "פוקס" כי תסגור את חנויותיה למשך השביתה ביום ראשון.  זמן קצר לאחר מכן הודיעה גם קבוצת "ביג" השתתפות ותמיכה בהודעת ההסתדרות, ותצטרף לשביתה סמלית של 100 דקות למען השבת החטופים והחטופות.

לפי הודעת "ביג", "ביום ראשון, 14 בינואר ב11:00, מרכזי 'ביג' יעצרו ל-100 דקות, להזדהות עם החטופים והחטופות - בסימן 100 ימים בשבי בעזה, ולתמיכה בבני משפחותיהם. אנו קוראים לכל השוכרים והרשתות אשר מפעילות חנויות במרכזי ביג להצטרף ולעצור פעילות. במהלך 100 הדקות יתקיימו בכל אחד ממרכזי ביג טקסי הזדהות ופעילויות שונות עליהן תצא הודעה בהמשך השבוע בהשתתפות עובדי החנויות והלקוחות".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע אתמול כי המשק ישבות למשך 100 דקות כאות הזדהות עם החטופים והחטופות, המוחזקים במשך 100 ימים בשבי בעזה, ולתמיכה בבני משפחותיהם. מקומות העבודה יעצרו כל פעילות ויקיימו עצרות תמיכה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בר-דוד קרא "לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמה של ההסתדרות, ולקיים עצרות תמיכה במשפחות. יחד ננצח, והוסיף: "אני רואה חובה אישית, לאומית ומוסרית להשאיר על סדר היום את המאבק להשבת בנינו ובנותינו שנחטפו. אנו עוצרים ומזדהים עם אלה שחייהם נעצרו ב-7 באוקטובר. העדויות קורעות הלב של השבים מהתופת, לא מותירות ספק כי החובה הלאומית הראשונה במעלה היא השבת כולם במהרה. כולי תקווה כי היוזמה שלנו תתייתר עד השבוע הבא, עם שחרור כל החטופים".

יו"ר אגף הסברה דוברות ופרסום בהסתדרות יניב לוי מסר: "הפצע האדיר בחברה הישראלית מאז השבת השחורה לעולם לא יירפא. הצעד הראשון לאחות את השבר הנורא בעם הוא בהשבת כל הילדים, הנשים והגברים שמוחזקים בשבי. כראש המטה להשבת החטופים לשעבר, אנחנו רותמים את כוחה האדיר של ההסתדרות, כחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית המושתת על סולידריות וערבות הדדית, עוצרים ומזדהים עם מי שהזמן עמד מלכת עבורם. אני מייחל להשבת החטופים במהרה".