מענק למלונות, תמיכה בשיווק והכשרות להסבה מקצועית: חבילת הסיוע לענף התיירות

רה"מ, שר האוצר, שר התיירות ושרת הכלכלה סיכמו על מתווה לתמיכה במארגני התיירות הנכנסת ובתי המלון, הכולל סיורים לציבור ע"י מורי דרך במימון המדינה ועד 30 אלף ש"ח לכל עובד שיבחר להשתלב בעיסוק אחר

סוכות ברשת מלונות קלאב הוטל-בקלאב הוטל אילת: יוקמו שתי סוכות ענק – סוכת ברכות וסוכת סעודה. בקלאב הוטל טבריה: תוקם סוכה לשירות האורחים צוותי הבידור יעלו מופעי סוכות מיוחדים
בית מלון | צילום: יח"צ

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר התיירות יואל רזבוזוב ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי סיכמו הערב (רביעי) על חבילת סיוע לענף התיירות, שתכלול תמיכה במורי הדרך, מארגני התיירות הנכנסת ובתי המלון, לצד הכשרות מקצועיות לעובדי הענף, כחלק מההתמודדות עם זן האומיקרון.

במרכז חבילת הסיוע עומדת השקעה בהיקף של עד 30 אלף שקלים בכל עובד מענף התיירות שיבחר להשתלב בעיסוק אחר, בענף או מחוצה לו. הכשרות מקצועיות יתוקצבו בעד 20 אלף ש"ח להכשרה, ללא מגבלת תפוסה ובסבסוד המדינה, ו-10 אלף ש"ח נוספים ינתנו כמלגת הכשרה חודשית, כתלות באורך ההכשרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התלמידה שהוטרדה לכאורה ע"י מורה: "שאל מתי אבוא איתו לחדר"

פחות משבוע אחרי שילדה: ח"כ פינטו הגיעה לכנסת כדי להצביע בהיעדר רוב

גוגל לעובדיה בארה"ב: אם לא תתחסנו – יקוצץ שכרכם ותפוטרו

בנוסף, בתי מלון שחוו ירידה בהיקף של למעלה מ-40% במחזור העסקים בשל ההגבלות על כניסת תיירים לישראל, ייהנו ממענקים בסכום כולל של כ-150 מיליון ש"ח שיועברו במהלך החודשים הקרובים. כמו כן יוקצו משאבים לסיוע ותמיכה בפעולות שיווק של מארגני התיירות הנכנסת.

עוד הוחלט כי המדינה תממן כ-25 אלף סיורים לציבור ללא תשלום, אשר יבוצעו על ידי מורי הדרך, תמורת תשלום בסך כ-1,000 שקלים לסיור ובסכום כולל של כ-25 מיליון ש"ח במימון המדינה. הסיורים יבוצעו באמצעות רשות הטבע והגנים ומשרדי ממשלה נוספים.

נוסף על כל אלו, ובמטרה לייצר פתרונות פרנסה מיידיים, עובדים מענף התיירות יוכלו להיות מועסקים כנאמני קורונה במערכת החינוך וכחוקרים אפידימיולוגיים ברשויות המקומיות, בשכר חודשי בהיקף של עד כ-11 אלף ש"ח.

בנט וליברמן
בנט וליברמן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר על חבילת הסיוע: "המטרה היא להגן על בריאות אזרחי ישראל מפני זן האומיקרון, ובמקביל לשמור על המשק פתוח ועל הכלכלה כסדרה. זה הקו שאנחנו מובילים, בצורה סדורה וזהירה, תוך למידה מתמדת של המידע ועדכון הצעדים בהתאם. לכן, גיבשנו חבילת סיוע משמעותית לענף התיירות ואנחנו ממשיכים לגבש פתרונות ומענה לכל מי שזקוק לכך".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "אנחנו לא מוותרים על ענף התיירות אלא אנחנו עם העיניים קדימה. אנחנו ממשיכים לנהל מדיניות אחראית של חיים לצד קורונה. המציאות החדשה מחייבת את כולנו להיערך בהתאם. הדירקטיבה שלנו היה להשקיע קודם כל בתעסוקה - הן באמצעות יצירת מקומות עבודה והן בהכשרה וניתוב למקומות עבודה שכל כך נדרשים למשק".

שר התיירות יואל רזבוזוב | צילום: איגור גורליק

שר התיירות יואל רזבוזוב בירך גם הוא: "חבילת הסיוע מספקת אופק ופתרון כלכלי מידי למורי הדרך, למארגני התיירות, לבתי מלון מבוססי התיירות הנכנסת, ועסקים נוספים מעולם התיירות שנפגעו שוב קשות מהגבלות הכניסה והיציאה לישראל. הסיוע ישמור על תשתיות התיירות החיוניות ויאפשר פתרונות תעסוקתיים זמניים רבים לעובדי ועובדות התיירות עד שישובו התיירים לישראל ולכל אלה שירצו להתפתח לתחומים החדשים.

משרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי נמסר: "ענף התיירות הוא מקור פרנסתם של עשרות אלפי משפחות בישראל והשפעתו על הכלכלה הישראלית אינה מוטלת בספק".

כידוע, בשנתיים האחרונות חלה ירידה ניכרת במספר התיירים לישראל - בעוד בשנת 2019 נכנסו לישראל כ-4.5 מיליון תיירים, בשנת 2021 נכנסו עד נובמבר כ-370,000 תיירים בלבד.