כבר לא הכי יקרה בעולם: תל אביב במקום השלישי, מי בראש?

העיתון הבריטי "אקונומיסט" פירסם את הדו"ח השנתי על יוקר המחייה ברחבי העולם, ואישר את מה שכולם מרגישים: עלויות המחייה בשנה האחרונה עלו בכ-8 אחוזים - כתוצאה מהמלחמה באוקראינה, הקורונה בסין וזינוק משמעותי בביקושים. עוד ברשימה: ציריך, סן פרנסיסקו וקופנהגן

תל אביב שכר דירה

תל אביב כבר לא: על פי דירוג הערים היקרות בעולם שפירסם היום (חמישי) העיתון הבריטי "אקונומיסט", כבכל שנה, הערים שזכו בתואר המפוקפק הן ניו יורק וסינגפור, שנמצאות בתיקו על המקום הראשון מבחינת יוקר המחייה. תל אביב ירדה למקום השלישי.

מיד אחריה נמצאות הונג-קונג ולוס אנג'לס, שתיהן משתוות מבחינת יוקר המחייה בעיר. אחריהן נמצאות הערים השוויצריות ציריך שבמקום השישי וג'נבה שבמקום השביעי. סן פרנסיסקו, פריז וקופנהגן תופסות את המקומות 8 עד 10 בהתאמה.

ניו יורק
הכי יקרה, ניו יורק | צילום: ליאת כהן רביב

עוד נקבע בדו"ח, שנערך על ידי מכון המחקר של עיתון "אקונומיסט", כי עלות המחייה הממוצעת בעולם עלתה בשנה האחרונה ב-8.1% בעיקר בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה וההשלכות המתמשכות של מגפת הקורונה. בעיתון נכתב כי "המלחמה באוקראינה, סנקציות מערביות על רוסיה ומדיניות הקורונה בסין גרמו לשיבושים בשרשרת האספקה. בשילוב עם עלייה בביקוש ושינויים בשער החליפין - המצב גרם לעלות מחייה גבוהה ברחבי העולם".

רשימת הערים היקרות של ה"אקונומיסט" נוצרת על ידי השוואה של מעל 400 מחירים של יותר מ-200 מוצרים ושירותים ב-172 ערים בעולם. הם סוקרים מגוון של עסקים בעלי הכנסה גבוה ונמוכה גם יחד, כדי לקבל מושג של התנודות במחירים בשנה האחרונה.

Shutterstock
ראש בראש עם ניו יורק, סינגפור

יצויין כי חברה אחרת בשם ECA אינטרנשיונל, חברת הובלות עולמית, מפרסמת בכל שנה את הדירוג שלה לערים היקרות בעולם ומשתמשת במתודולוגיה מעט שונה, בה בוחנים הוצאות יום-יום כמו שכר דירה ותחבורה ציבורית, ואינם כוללים הוצאות על מוצרי יוקרה בחישובים שלהם.

על פי ה-ECA הונג-קונג היא העיר היקרה בעולם, אחריה ניו יורק, ג'נבה, לונדון וטוקיו - ובמקום השישי נמצאת תל אביב. כזכור, בשנה שעברה פירסם העיתון כי את המקום הראשון ברשימה תפסה תל אביב, ונכתב כי "התחזקות השקל והעלייה במחירי האלכוהול, המצרכים והתחבורה, העלתה את העיר ארבעה מקומות בדירוג".