אחרי 35 שנה בקיבוץ לוחמי הגטאות: מפעל "טבעול" עובר לדרום

המפעל שנוסד ב-1986, יועבר לקמפוס "אוסם נסטלה" שבשדרות, ובזמן שחברי הקיבוץ השלימו עם המעבר, חלק מעובדיו עומדים בפני עתיד לא ידוע. "אף אחד לא יודע מה הולך לקרות"

זמן צפייה: 02:38

לאחר 35 שנים, מאז שנוסד ב-1986, יועבר מפעל "טבעול" מקיבוץ לוחמי הגטאות שבגליל שבו הוקם, לקמפוס "אוסם נסטלה" בשדרות. אחת הדמויות המזוהות ביותר עם "טבעול" היא גזי קפלן, המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של המפעל שגדל בקיבוץ והלך לעולמו ב-2012, הפך אחרי מכירת "טבעול" למנכ"ל ל"אוסם" בעצמו.

על הקירות שמסביב לחדר האוכל המיתולוגי שבקיבוץ, התבוננו החברים הוותיקים בתמונותיהם של ותיקי המפעל. "'טבעול' זה היה מה שנקרא 'מדליית הזהב'", אמר שמחה שטיין, יו"ר הקיבוץ. "המפעל יצר לקיבוץ את התשתית המרכזית שלו, ואנחנו נהנים מזה עד היום".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איראן עושה בית ספר למערב – שכמעט ולא מגיב • פרשנות

גאווה ישראלית: נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה בכדורסל

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

טבעול
טבעול | צילום: חדשות 13
גזי קפלן, מייסד מפעל ''טבעול''
גזי קפלן, מייסד מפעל ''טבעול'' | צילום: חדשות 13

כיום, בקושי נותרו במפעל עובדים שהם חברי קיבוץ, ונדמה שבקיבוץ כבר השלימו עם מעבר המפעל. חלק מהעובדים צפויים להיקלט במפעל החדש, אחרים צפויים לפרוש מהמפעל שהיה להם בית - וחלק מהם לא מוכנים להשתתף בשמחה.

יו''ר ועד העובדים ב''טבעול'', יורה בן אפריים
יו''ר ועד העובדים ב''טבעול'', יורה בן אפריים | צילום: חדשות 13

"השבת האחרונה הייתה בשביל רבים מאיתנו שבת שחורה", אמר יורה בן אפרים, יו"ר ועד העובדים במפעל. "לא מעטים מאיתנו ישבו בשולחן השבת ודיברו על מה הולכים לעשות. אף אחד לא יודע מה הולך לקרות".