המחאה נגד החקיקה: חברות ענק נערכות לצמצם תשלומי מסים

פרסום ראשון: על רקע קידום חוקי המהפכה המשפטית, חברות במשק נערכות לצמצם את תשלומי המסים שלהן למדינה כשלב חדש במחאה, באמצעות דיווח על צפי לפגיעה בהכנסות בישראל וצמצום תשלומי המקדמות למס הכנסה. אם חברות רבות ייפנו לרשות המסים בדרישה להוריד את המקדמות שהן משלמות - הנזק הכלכלי למדינה צפוי להיות כבד

זמן צפייה: 02:00

לנוכח קידום חוקי המהפכה המשפטית באופן חד צדדי, חברות הפועלות בישראל נערכות לצמצם את תשלומי המיסים שלהן למדינה. החברות מתכננות להודיע כי הרווחים שלהן בישראל צפויים להיפגע בעקבות המהפכה המשפטית - כך שאין עוד הצדקה לשלם את תשלומי המס הקבועים שלהם למדינה באותם שיעורים.

במידה וחברות רבות ייפנו בדרישות להורדת המקדמות, מתוך ציפייה לשחוק באופן דרמטי את הרווח השנתי של ישראל, עלול להיווצר נזק של מילארדי שקלים לקופת המדינה. זאת על רקע שנה קשה לכלכה הישראלית ממילא, בה גביית ההכנסות ממיסים הייתה נמוכה מהצפוי.

כיום, ההליך הנדרש להקטנת מקדמות הוא פשוט - נדרשת חתימה של רואה חשבון המאשר כי צפויה פגיעה בהכנסות, ולאחר מכן רשות המיסים מאשרת את הצמצום באופן אוטומטי. עם זאת, יש לציין כי מדיניות זו יכולה להשתנות בכל עת בהאם להחלטות המדינה.

מפגינים בחיפה
הייטקיסטים מפגינים בחיפה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

טלי ירון אלדר, לשעבר נציבת מס הכנסה ואחת היועצות של החברות המבקשות לצמצם את תשלומי המיסים שלהן כמחאה, התייחסה למהלך הצפוי: "התופעה בהחלט יכולה להיות ובה ישלמו הרבה פחות מקדמות. יהיה קשה מאוד לרשויות המיסים להתמודד עם זה, אם זה יהיה גורף". עוד אמרה ירון אלדר: "אם הרבה אנשים ישתתפו אנחנו נראה ירידה משמעותית של מיליארדים בהכנסות המדינה".