סערת התאגיד: ההסתדרות מאיימת, שביתה בשבוע הבא

אם לא יימצא פתרון לעובדי התאגיד, המגזר הציבורי יתחיל לשבות בעוד 7 ימים בדיוק - כך הודיע יו"ר ההסתדרות ניסנקורן

שביתה תוך שבוע?
שביתה תוך שבוע? | צילום: ירון דויטשר, חדשות 2

סערת התאגיד תוביל לשביתה כללית? היום (שלישי) הבהירו בהסתדרות כי הם נערכים לשביתה כללית בכל המגזר הציבורי בשבוע הבא. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הבהיר כי השביתה תחל ביום שלישי הבא "אם לא יימצא פתרון הולם לעובדים בשידור הציבורי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

ניסנקורן הדגיש כי קיימות שתי אפשרויות בלבד - "פתרון הולם או שביתה". יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "בשבועות האחרונים התנהל משחק ציני וכואב על גבם של העובדים שבעקבותיו הכרזתי סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי. יש לשים סוף לסוגיה כואבת זאת".

''פתרון או שביתה''. ניסנקורן
''פתרון או שביתה''. ניסנקורן | צילום: פלאש 90, אורי לנז

לפני כשבועיים איים ניסנקורן בצעדים חריפים בעקבות פיטורי העובדים הצפויים. "המשחק הציני של הממשלה הוביל לשיסוי של עובדים בעובדים, לא הסכמתי להיות חלק מהמשחק הציני הזה ולא אסכים גם בעתיד", אמר אז. 

"לא הסכמתי להיכנס לשאלת הפלטפורמה בעקביות מאז פרוץ המשבר, לאור השיקולים שעמדו מאחוריה. אני כן דאגתי ואמשיך לדאוג לעובדים בעקביות. כל מהלך שיקבע לא יושלם לפני שיהיה פתרון למקסימום עובדים אשר ימשיכו לעבוד, ומקסימום תנאי פרישה הולמים. הבהרתי זאת לשר האוצר וראש הממשלה, וכך אעשה".

אולפני התאגיד, ארכיון
אולפני התאגיד, ארכיון | צילום: פלאש 90 Miriam Alster

בשבוע שעבר הפיץ משרד התקשורת את תזכיר החוק להקמת תאגיד החדשות החדש - שיחליף למעשה את שידורי החדשות של תאגיד השידור "כאן", שאמור לעלות לשידור בסוף החודש.  "תחום החדשות ימחק מתפקידי תאגיד השידור הישראלי, ותבוטל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי", נכתב בתזכיר. המדינה מבקשת לדחות את תחילת שידורי התאגיד ל-15 במאי 2017.

לקריאת תזכיר החוק שהופץ לחצו כאן

בשל הרצון בפיקוח, המדינה מעוניינת להוציא את שידורי החדשות מהתאגיד - מלבד שידורי החדשות בערבית. עם זאת, לפי התזכיר, העובדים שכבר נקלטו בתאגיד לא יפוטרו אם יסכימו לתנאים של גוף החדשות - שאמורים להיות זהים לאלו של התאגיד.

לפי הצעת משרד התקשורת, "יועברו, בכפוף להסכמתם, עובדי חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, לתאגיד החדשות הציבורי שיוקם, באותם תנאי שכר וחוזי העסקה ובאותם תפקידים, והמנהל הזמני לא יבצע כל שינוי בתנאים ובתפקידים של עובדים אלה". בנוסף, החוק אוסר על פיטורים בחודשים הראשונים.

כמו כן, החוק כולל סעיף ספציפי שמדיח את ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות של התאגיד. "עובד עובר ישובץ באותו תפקיד אליו שובץ בתאגיד השידור הישראלי, למעט מנהל חטיבת החדשות", נכתב. תנאי הסף למנהל החדשות אינו דורש ניסיון עיתונאי - וניתן להסתפק ברקע ניהולי.

"עד למינוי מועצה, ישמש הכונס הרשמי מפקח על פעולות המנהל הזמני של תאגיד החדשות, ואולם בביצוע תפקידו כעורך הראשי יפעל המנהל הזמני באופן עצמאי", ציינו במשרד התקשורת. "הכונס הרשמי ימנה לתאגיד מנהל כללי זמני, שישמש גם העורך הראשי של שידורי תאגיד החדשות הציבורי".