כל הרשתות הגדולות התחייבו: לא נעלה מחירים

למרות הצהרות הספקים והיצרנים על התייקרות המוצרים החל מ-1 בנובמבר, רשתות השיווק לא משתפות פעולה, ומסתמן כי לא נרגיש מחר זינוק במחירים בסופר. השאלה האמיתית - כמה זמן תוכל להימשך הבלימה הזו?

זמן צפייה: 01:46

באמצע ספטמבר הודיע תאגיד המזון החמישי בגודלו בארץ כי החל מה-1.11 יעלו את המחירים על מוצריהם, זאת בעקבות "הגידול המתמשך בעלויות השונות שהתרחש בשנים האחרונות". אולם עד מהרה הגיבו לכך מנכ"לי רשתות השיווק, ובשיחה עם חדשות 13 לפני כחודש וחצי השמיעו מסר די אחיד: לא מתכוונים לאפשר עליית מחירים כזאת גדולה בבת אחת.

ואכן הרשתות צפויות לעמוד בהטחות שלהן, ומחר - המועד בו הובטחה עליית מחירים - נראה כי אנחנו הולכים לתרחיש די ברור: לא נפגוש בסופר מחירים שונים. גם אם יהיה גל התייקרויות ב-25% או אפילו ב-15%, כמו שדרשו חלק מהספקים והיצרנים, המחאה הצרכנית והעין הביקורתית בתקשורת לא יעבירו זאת בשתיקה.

השאלה הנשאלת כעת היא כמה זמן תימשך הבלימה הזאת, ויש תחושה שהיא אך זמנית. למרות שישנם חוסרים מסוימים על המדף מחברות כמו יוניליוור, סנו, חוגלה, טרה ודיפלומט, החוסרים הם לא דרמטיים. אולם אם הם יעמיקו אנחנו עלולים למצוא עצמנו בתחרות עם היבואניות שמטרתה לראות מי "מתקפל" ראשון.

מתאגיד יוניליוור נמסר בספטמבר: "השקענו מאמץ רב בצעדי התייעלות משמעותיים כדי להביא לכך שעליית המחירים תהיה מצומצמת ככל שניתן. היא אינה מגלמת את הגידול המלא בעלויות של השנים האחרונות ויוניליוור תמשיך לספוג חלק ממנו".

בתגובה אמר אחד ממנכ"לי רשת שיווק גדולה ומוכרת בארץ: "יוניליוור הזויים, לא מבינים את התקופה שבה אנחנו חיים. אנחנו לא מתכוונים לאשר את המחירון החדש".