בשל התנגדות יו"ר ההסתדרות: ראשי המשק לא יצטרפו למחאה

בפגישת בכירי המשק הוחלט שלא להצטרף בשלב זה למחאות המתוכננות מחר במסגרת "יום השיבוש" ולא להשבית את העסקים. מאחורי ההחלטה, ניצב סירובו של יו"ר ההסתדרות בר-דוד להודיע על שביתה - מה שמקשה מאוד על ראשי המשק להצטרף למחאה. "בהסתדרות לא מבינים את גודל השעה"

זמן צפייה: 04:58

בפגישת ראשי המשק שנערכה אתמול (ראשון), הוחלט שלא להצטרף בשלב זה למחאה המתכוננת מחר במסגרת "יום השיבוש". בנוסף לסיבות מובנות כמו חשש מזעם צרכני, ניצבת סיבה נוספת שמונעת מראשי המשק להכריז על שביתה, כפי שעשו בפעם הקודמת - סירובו של יושב ראש ההסתדרות, אנון בר-דוד, להודיע על שביתת עובדים.

במהלך פגישת ראשי המשק נשמעו קריאות המביעות תסכול מהתנהלותה של ההסתדרות. בענפים מסוימים ההנהלה אינה מסוגלת להכריז על שביתה ללא אישור חיצוני ולכן נדרש שיתוף פעולה בין ההנהלה והעובדים. כך למשל במקרה של הבנקים, שלא רשאים להכריז על שביתה ללא אישור המקפח על הבנקים - ולכן נדרשת במקרה זה השבתה ביוזמת העובדים. השבתה שכזו לא תצא לפועל מחר כאמור, לאחר הודעתו של בר-דוד כי לא ישבית את המשק בעקבות קידום החוק לביטול עילת הסבירות.

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד מאנשי העסקים שנכח בפגישה אמר בסיומה: "בהסתדרות לא מבינים את גודל השעה. אנחנו עשינו שיעורי בית ונפגשנו עם פרופ' סוזי נבות, בזמן שארנון בר דוד לא התעמק בעילת הסבירות. אנו רואים סכנה למשק בזמן שבר דוד רואה את הועדים שמזוהים עם הליכוד ואת הסכם השכר שנחתם עם משרד האוצר".

בנוסף, לאחר הפגישה הזהירו בכירי המשק: "החקיקה החד צדדית תביא לנזק עצום לכלכלה הישראלית, תפרק את צבא העם, תפגע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל, ותביא לקרע בלתי הפיך בעם". בנוסף, איימו כי "הבאת החקיקה לנקודת האל חזור באופן חד צדדי תוביל את הפורום לנקוט בכל האמצעים על פי דין, לעצירת המשק".

ההערכה היא שראשי המשק יחליטו בסופו של דבר על השבתה של העסקים שלהם, לכל הפחות באופן סמלי. ייתכן כי צעד כזה ייצא לפועל ביום אישור החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, בסוף השבוע הבא.