"התייעלות": שטראוס מעלה מחירים, עובדים יפוטרו

קבוצת שטראוס הודיעה כי תעלה את המחירים של כרבע ממוצריה בממוצע של כ-1.7%, זאת "בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה". כמו כן, הקבוצה הודיעה כי תפטר חלק מעובדיה כחלק מ"מהלכי התייעלות", ולא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים

מפעל שטראוס
מפעל שטראוס | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בצל המלחמה: קבוצת שטראוס מודיעה היום (שני) על העלאת מחירים לכ-25% ממוצרי החברה, בשיעור ממוצע של כ-1.7%. על-פי הודעת הקבוצה, העלייה במחירים מגיעה "בעיקר בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים".

המוצרים שמחירם יעלה כוללים, בין היתר, חלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים. שטראוס טוענת כי נמנעה מהעלאת מחירים לכ-75% ממוצריה, ביניהם מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, קפה נמס, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים, מוצרי "טעם הטבע", ואחרים. עדכון המחירים ייכנס לתוקף ב-1 בפברואר, 2024.

כמו כן, עדכנה הקבוצה כי תפטר חלק מעובדי החברה, בעיקר מהשכבות הניהוליות, אך הדגישה כי לא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים. על-פי הודעת הקבוצה, שני המהלכים מגיעים לאחר אישור דירקטוריון החברה, וזאת "בהמשך למספר מהלכי התייעלות אותם ביצעה החברה בשנה האחרונה". בשטראוס הוסיפו כי "מטרתה של התכנית הינה המשך התייעלות וחיסכון", שעל פי הערכותיה, "יביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון שקלים".

מפעל שטראוס (אילוסטרציה)
מפעל שטראוס

נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס שי באב"ד, כתב בהודעה: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית. בשנת 2023 השקענו מאות מיליוני שקלים, בכלל המפעלים ובשרשרת האספקה שלנו בכל רחבי הארץ ונמשיך כך גם השנה מתוך מחויבות לייצר בטחון תזונתי ככלל, ובזמן מלחמה בפרט".

Ghrlwe
סופרמרקט בישראל

העלאת המחירים הקודמת של קבוצת שטראוס נרשמה בחודש יוני האחרון, בהתייקרות בשיעור ממוצע של 1.4% ועלייה מקסימלית של עד 6%, זאת "בעקבות עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים", וחלה על מוצרי עלית, ביניהם קפה נמס ,קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, צ'יטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי.

בתוך כך, בחודש אוגוסט פורסם כי רשות התחרות מתכוונת להגיש כתב אישום חמור נגד חברת שטראוס ובכירים בחברה, בחשד שפעלו לתאם מחירים בענף המזון. תיאום המחירים לכאורה נעשה באמצעות הודעות פומביות שהוציאה החברה, בעזרת הפרחת "בלוני ניסוי" במספר הזדמנויות, אז דיווחה על התייקרויות בתשומות הייצור ועל חשש מעליית מחירים קרובה - וכל זאת לפני שהחליטה האם לייקר בעצמה את מחירי מוצריה.