שוקולד, קפה ותפוצ'יפס: שטראוס מייקרת מחירים בעד 6%

מהחברה נמסר כי "בעקבות עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים", תחול עליית מחירים החל מ-4 ביוני במוצרים כגון קפה נמס, קפסולות, חטיפים מתוקים, שוקולד "ספלנדיד", צ'יטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי

זמן צפייה: 02:03

שטראוס פרסמה אחר הצהריים (שני) הודעה לקמעונאים על העלאת מחירים: "בעקבות עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים, שטראוס מודיעה על עדכון מתון נוסף במחירי המחירון לקמעונאים של מוצרים שהחברה לא ביצעה בהם עליית מחיר ב-12 השנים האחרונות ולא נכללו בעליית המחיר שהתבצעה בדצמבר 2022". עליית המחירים תיכנס לתוקף ב-4 ביוני 2023.

לפי החברה, ההתייקרות - בשיעור ממוצע של 1.4% ועלייה מקסימלית של עד 6% - תחול על מוצרי עלית: קפה נמס ,קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, צ'יטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי. עוד אמרו בשטראוס כי בעדכון המחירים לא נכללים מוצרי המחלבות והסלטים.

מפעל ממתקי עלית של שטראוס
מפעל ממתקי עלית של שטראוס

מטעם החברה נמסר: "מחיר קפה ירוק רובוסטה עלה בשלוש השנים האחרונות ב-86%, ומדצמבר 2022 עלה ב-45%. מחיר הערביקה עלה ב-51% בשלוש השנים האחרונות ומדצמבר 2022 ב-20%.; מחיר הסוכר הגולמי עלה מתחילת השנה ב-11.03%, ומחירו של הסוכר הלבן עלה ב- 13.67%; מחיר קקאו עלה ב- 6.54%; מחירי התירס עלו ב- 37%; מחירי השמנים עלו ב-50% ושכר המינימום התעדכן באפריל ב-5.1%".

"עדכון המחירים הנוכחי נעשה מתוך הכרח המציאות ונוכח עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם בחודשים האחרונים ולאור הצפי כי מגמה זו תימשך גם בחודשים הקרובים", אמרו בשטראוס - והוסיפו: "ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. עשינו ככל שניתן על מנת לוודא שעדכון המחירים יהיה נקודתי ומידתי ויכלול רק פריטים שלא התבצעה בהם עליית מחיר במהלך 12 השנים האחרונות. עדכון המחיר שמתבצע מפצה על חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת".