הנשק החדש של משרד האוצר נגד עמלות הבנקים

המהלך של משרד האוצר, שיוסדר בחוק ההסדרים, יחייב את הבנקים לשלוח ללקוחותיהם הודעה לנייד עם פירוט מלא של העמלות לאותו החודש, זאת במטרה להגביר תחרות ולהניע את האזרחים לעבור בין הבנקים

זמן צפייה: 01:29

משרד האוצר יוזם מהלך חדש כחלק מחוק ההסדרים, שיחייב את הבנקים בישראל לשלוח תיעוד חודשי של עמלות העובר ושב אל לקוחותיהם, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. המטרה המרכזית היא להגביר תחרות ומעברים בין בנקים, ולעודד את האזרחים להתמקח עם הבנקים.

לא כולם יודעים, אבל מדי שנה אדם שנעזר בשירותי הבנק משלם בממוצע 2,100 ש"ח עמלות לבנק, שהם 180 ש"ח בחודש. אלא שבניגוד להוצאות האחרות שמפורטות בדו"ח מחברת האשראי, העמלות האלה נלקחות ישירות מחשבון העו"ש, ולכן הן לא מתועדות באף מקום למעט בשני דוחות חיצוניים שנשלחים אל הצרכנים.

על מנת לשקף לנו את העלות האמיתית של ניהול העו"ש, המהלך של משרד האוצר יחייב את הבנקים לשלוח ללקוח כל חודש מסרון עם פירוט מלא של העמלות: סך העלות ופירוט העמלות שהלקוח חוייב בהן מדי חודש. כך יוכל לראות כמה עולה לו הבנק - התשובה היא הרבה כסף.

מנכ''לי הבנקים הגדולים תחת מתקפת איומים
בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק הפועלים

כך יוכל הלקוח לעשות שני דברים: ראשית, להתמקח מול הסניף, ושנית - "שופינג" בין הבנקים באופן שיגביר את המעברים בתוך המערכת וישפר את רמת התחרות. המשרד אף מקווה שהמהלך אולי יניע חלק מהלקוחות לעבור לשחקנים הקטנים, החדשים, לבנק הדיגיטלי ולאחרים.

זה אחד מתוך שורת מהלכים שמתכננים באוצר כדי להגביר את התחרות על הכיס שלנו והוא עשוי להתברר כאפקטיבי, כיוון שכשרואים כמה זה עולה - נוצרת גם המוטיבציה לפעול ולהשפיע על הסכום שמשלמים כל חודש.