"מכירה סודית": איפה מוצאים את הסיילים ששוברים את השוק?

כשהיבואנים רוצים להיפטר מהמלאי ולפנות מקום - הצרכנים מרוויחים, ומסתבר שמזה תקופה נערכות מכירות מיוחדות, בהן נמכרים אלפי פריטים במחירים מוזלים למדי. אז למה לא שמעתם על כך? • ברקוד

זמן צפייה: 07:18

בחודש אוקטובר, בשעה עשר בבוקר, התקיימה באשדוד "מכירה מיוחדת" של "ברימאג" מוצרי חשמל. איך נראית הסתערות על "מכירה מיוחדת" של יבואן מוצרי חשמל מוביל בהנחות ענק? בדיוק כך: "ראינו את המחירים המטורפים ועשינו קנייה של קרוב לעשרת אלפים שקלים", סיפרה אחת המשתתפות, "הגענו עם שלושה רכבים ועכשיו שלושתם מלאים עד אפס מקום. בקושי יש לנו איפה לשבת". קונה אחרת סיפרה כי קנתה טלוויזיה 55 אינץ' ב-1,990 שקלים בלבד, "וזה לא הרבה בכלל".

ואם תהיתם כיצד ייתכן שלא שמעתם פרסומים על המכירה ברדיו או בטלוויזיה, התשובה היא אחת: מדובר במכירה סודית - וזו לא הפעם היחידה שאירוע כזה מתקיים. גם ברשת "גולף אנד קו" הציעו הנחות ענק לקהל, ויותר מ-6,000 בני אדם הגיעו לחנות בבארות יצחק לאחר שקיבלו את המיקום מקבוצת הפייסבוק הסודית "אמהות קונות ביחד". "קניתי שתי שקיות מלאות ב-500 שקלים", פירטה אחת הקונות, ואילו אחרת הוסיפה כי "בגדי מעבר לחורף ב-75% הנחה - שווה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיחות מנכ"ל וואלה עם הזוג אלוביץ': כך פעלו עבור משפחת נתניהו

מתווה כחלון לביטול יום השבתון במקרה של בחירות שלישיות

"סופר יין": הישראלים מהגליל שהפכו את המשקה למזון-על בריאותי

מכירה סודית של ''ברימאג'' באשדוד
מכירה סודית של ''ברימאג'' באשדוד | צילום: חדשות 13

מי שעומדות מאחורי הרעיון וקבוצת הפייסבוק הן מורן מתל אביב ודניאל מבן שמן, שתיהן אמהות, שהכירו במקרה בבית חולים כאשר ילדיהן אושפזו מסיבות שונות. הבנות דיברו, כמו רובנו, על איך לקנות בזול, וכך נולד הרעיון. "זה התחיל מצורך קטן ואישי שלנו להוזיל את המחיר", הסבירה מורן צדקה גוטדנקר, "ולאט לאט גדלנו. הביקוש גדל וראינו שאנחנו יכולות יותר". בשלב מסוים החליטו הבנות לפנות ליבואנים ולהציע להם להכניס את הקהל הרחב לתוך המחסנים.

כשעושים מכירה בתוך מחסן חוסכים בעלויות, הכול כדי להביא לקונים מחירים שאין להשיג - גם לא ברשת, והקונים מגיבה בהתאם - ובהתנפלות. "בפעם שעברה, מאות אנשים דפקו על הדלתות לפני שמונה בבוקר", סיפר אורי בילט, מנכ"ל חברת יבוא הקוסמטיקה "לילית קוסמטיקה", והוסיף כי במכירה הקודמת שהתקיימה נמכרו יותר ממאה אלף פריטים. האינטרסים של היבואנים ברורים: הם רוצים להיפטר מהמלאים ולפנות מקום. אז אומנם זה מתקיים במחסנים, אבל כך נראית מכירה שבה כולם מרוויחים.