בכירים במשק מזהירים: "חשש כבד מפני אסון כלכלי ברור ומיידי"

פורום העסקים, שכולל כמה מראשי המשק וביניהם ליאורה עופר, הראל ויזל, ישי דוידי, דוד פתאל ועוד, הוציא הודעה ובה אזהרה מפני ההשלכות של המהפכה המשפטית לכלכלה הישראלית. "כלכלת המדינה החלה להתדרדר ותמשיך להתדרדר ככל שהרפורמה המשפטית במתכונתה המוצעת תתבצע"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פורום העסקים, שכולל כמה מבכירי המשק בישראל, פרסם היום (חמישי) אזהרה כי המהפכה המשפטית שמתכונת הנוכחית עלולה לפגוע בכלכלת המדינה. בהודעה כתבו כי ישנו "חשש כבד מפני אסון כלכלי ברור ומיידי לכל אזרח במדינה".

"כמעסיקים וכמנהלים של למעלה מחמש מאות אלף עובדים במשק הישראלי", נפתח המכתב, "אנחנו רוצים להביא לידיעת הציבור כי בשיחות שקיימנו בשבועות ובימים האחרונים עם כבוד נשיא המדינה ועם חברי כנסת הבענו חשש כבד מהמשך הידרדרות כלכלת המדינה כתוצאה מהמשך קידומה של הרפורמה המשפטית".

המכתב ממשיך באזהרה חריפה: "להערכתנו, כתוצאה מהרפורמה הנ"ל כל בית בישראל יפגע כלכלית. ההשקעות בארץ על ידי משקיעים מקומיים וזרים ייפסקו, הפיחות בערך השקל יחריף, דירוג האשראי של מדינת ישראל ירד ובעקבותיו הריבית בארץ תמשיך לעלות בקצב גבוה כך שכל תשלומי המשכנתאות ימשיכו לעלות ולהתייקר תוך חשש לפגיעה קשה בחסכונות הציבור ובקרנות הפנסיה".

Whatsapp Image 2023 03 09 At 1
הגפנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: רויטרס

עוד הזהירו אנשי העסקים כי התוצאה עלולה להתבטא ב"פגיעה חמורה ביציבות הכלכלית של ישראל, שתגרום לפיטורים המוניים במשק ואבטלה של רבבות עובדים בכל המגזרים. אנחנו קוראים לממשלה לנהוג באחריות, במתינות ובזהירות כמתחייב בנסיבות שנוצרו - ולעצור מיד את כל הליכי החקיקה".

ברקת, נתניהו ולוין
לוין, נתניהו וברקת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין החתומים על המכתב נכללים יו"ר דירקטוריון אפריקה נכסים איתן בר זאב; מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס הראל ויזל; יו"ר שופרסל יצחק אברכהן; מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל ליאור רביב; מנכ"ל ביג מרכזי קניות חי גאליס; בעל השליטה בחברת דלק רכב גיל אגמון ובעלים; מייסד רשת מלונות פתאל דויד פתאל ועוד.