רפורמה חדשה בביטוח הרכב: כל השינויים שיחסכו לכם כסף רב

רשות שוק ההון פרסמה הנחיות שצפויות להוזיל את עלות הביטוח המקיף ואת ביטוח צד ג'. בין היתר, יווצר מנגנון בחירת שמאים שימנע ניגוד עניינים ויפורסם דירוג עסקים • אנליסט

זמן צפייה: 04:07

רשות שוק ההון פרסמה היום (שלישי) הוראות שעשויות לשנות את פני ביטוח הרכב בישראל, ויוזילו את עלות הביטוח המקיף ואת ביטוח צד ג'. הוראות אלו עתידות לאפשר שיווק של מוצרי ביטוח חדשים וזולים יותר, לחזק את אובייקטיביות השמאי כלפי הלקוח, ולהגביר את התחרות בין המוסכים. בזכות הרפורמה המשמעותית, צפויים המבוטחים הישראלים לחסוך כ-300 מיליוני שקלים בשנה, כך מעריכה רשות שוק ההון.

על פי הרפורמה, בין היתר, יוכל הצרכן לרכוש פוליסות חדשות שיציעו תיקון תאונות קלות ללא רישום תביעה בחברת הביטוח. נוסף על כך, רשות שוק ההון ביטלה את רשימות השמאים של חברות הביטוח ויצרה מנגנון בחירת שמאי אקראי, המונע ניגוד עניינים בשוק.

בתוך כך, הודיעה הרשות כי לאור ריבוי המקרים שבהם צרכנים לא יכלו לרכוש ביטוח מקיף במחיר הולם בשל תביעות קודמות, היא תחל לחייב את החברות לשקף למבוטח ברכישת פוליסת הביטוח ובעת הגשת תביעה, את המשמעויות הכלכליות על השינוי הצפוי בעלות הביטוח ואת האפשרות לרכישה עתידית של פוליסה באותה החברה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

בחריין על הסירוב הפלסטיני להגיע לוועידה: "אנו פועלים למענכם"

תאילנד: כלב בעל שלוש רגליים הציל תינוק שנקבר חי ע"י אמו

צעד נוסף לחוק החסינות: ההצעה שהגיש זוהר הגיעה לשולחן הכנסת

רכב לפני טיפול במוסך
רכב לפני טיפול במוסך | צילום: חדשות 13

כדי לאפשר לכל מבוטח לקבל החלטה מושכלת לגבי זהות המוסך, בתי העסק ידורגו על פי סולם ציונים המודד את רמת שביעות הרצון של המבוטחים שקיבלו שירות בכל אחד מהם. הדירוג יאפשר שקיפות מלאה לכלל הציבור וצפוי לשפר את רמת השירות הניתנת על ידי חברות הביטוח ועל ידי המוסכים.

הרפורמה ברשות פורסמה לאור ממצאים המעידים על עליית מחירי החלפים לרכב ומחירי תיקון רכב במסגרת תביעות ביטוח, כאשר סך התביעות ששולמו על ידי חברות הביטוח בענף רכב רכוש, נאמדות בכשישה מיליארד שקלים בשנה.

הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, תיאר את השינוי המשמעותי בשוק: "צמצום ניגודי העניינים והגברת אי התלות בין השחקנים המעורבים בהליך התביעה, יאפשרו להעניק למבוטח שירות שקוף, מקצועי והוגן", הסביר.

הנחיות חדשות שישנו את חייו של צרכן הפוליסה ויוזילו את עלות ביטוח הרכב המקיף ואת ביטוח צד ג', פורסמו על ידי רשות שוק ההון. המשמעות: ביטוח זול ונגיש יותר, שקיפות ותחרות בין המוסכים