רשות התעופה של האיחוד האירופי ביטלה את האיסור לטוס לישראל

בהודעה מטעם EASA נמסר כי ההחלטה מגיעה בשל העובדה ש"רשות התעופה האזרחית בישראל הוכיחה שביכולתה לנהל ביעילות את הסיכונים במרחב האווירי שלה". החברה הראשונה שנערכת לחידוש מיידי של טיסותיה לישראל היא בלו-בירד: "מודים לרשות התעופה האזרחית בסיוע"

זמן צפייה: 01:27

רשות התעופה של האיחוד האירופי (EASA) ביטלה היום (רביעי) לטוס לישראל. המשמעות: חברות התעופה הזרות צפויות לשוב לטוס לארץ וממנה בקרוב.

בהודעה מטעם EASA נמסר כי "רשות התעופה האזרחית של ישראל הוכיחה את יכולתה לנהל ביעילות את הסיכונים במרחב האווירי שלה. עם זאת, ההערכה היא שעוצמת הסכסוך הנוכחית ורמת המתיחות הגבוהה עם איראן מהווים סיכונים לתעופה האזרחית, המחייבים אמצעי הפחתה נאותים שייושמו על-ידי חברות התעופה. EASA תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב, במטרה להעריך האם יש עלייה או ירידה בסיכון עבור מפעילי הטיסות באיחוד האירופי". החברה הראשונה שנערכת לחידוש מיידי של טיסותיה לישראל היא בלו בירד: "מודים לרשות התעופה האזרחית בסיוע".

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מטעמה של שרת התחבורה מירי רגב נמסר כי "בהמשך לפגישתה של השרה עם ראש ממשלת הונגריה אורבן ועם השר לענייני האיחוד האירופי יאנוש בוקה בוטלה ההמלצה של רשות התעופה של האיחוד האירופי לאסור טיסות לישראל". רגב מסרה כי היא "מודה לרשות התעופה האזרחית על עבודתה המקצועית. החברות יחזרו לישראל והמחירים יירדו".