איגוד תעשיות המזון למבקר המדינה: "בחן את היכולת להבטיח מזון בחירום"

האיגוד שפועל בהתאחדות התעשיינים פנה במכתב למתניהו אנגלמן, בקריאה כי יש לבחון האם ישראל יכולה להבטיח לתושבים את ביטחון המזון גם בשעת חירום, כחלק מחקירת אירועי 7 באוקטובר. "תעשיית המזון מתמודדת עם העדפת ייבוא, זאת תוך כשל מערכתי במוכנות לתרחישי חירום"

חרבות ברזל אזרחי ישראל אורזים תרומות של מזון ומצרכים עבור חיילי צה"ל ותושבי העוטף
אזרחי ישראל אורזים תרומות של מזון ומצרכים עבור חיילי צה"ל ותושבי העוטף | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

איגוד תעשיות המזון פנה בימים האחרונים למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בקריאה לבחון את יכולתה של ישראל להבטיח את ביטחון המזון בשעת חירום, כחלק מחקירת אירועי 7 באוקטובר. "בין שלל הנושאים השונים אשר עתידים להיבחן לעומק, ישנה, לטעמנו, החובה כי משרדך ייבחן באופן מעמיק את היערכות ומוכנות מדינת ישראל בתחומי ביטחון המזון, הן בתחום הביטחוני, הן בתחום האזרחי והן בתחום הכלכלי", נכתב בפנייה למבקר.

כותבי המכתב ציינו כי "תעשיית המזון הפועלת בישראל חזקה ויציבה, וממשיכה לפעול כסדרה גם בימים מאתגרים אלו", אך לאחר מכן הזהירו: "אולם, כאן המקום לציין ולהתריע, למדינת ישראל אין אסטרטגיה ומדיניות ברורה בנושא ביטחון המזון ועל נושא זה להיבדק - ויפה שעה אחת קודם".

במכתב הלין האיגוד על כך ש"בשני העשורים האחרונים מתמודדת תעשיית המזון עם העדפת ייבוא, זאת תוך כשל מערכתי במוכנות לתרחישי חירום שונים ולהבטחת ביטחון המזון ורציפות אספקת מוצרי המזון". לאחר מכן דרשו: "על מדינת ישראל להגדיר יעד אסטרטגי ארוך טווח לשמירה ופיתוח יכולות ייצור עצמאיות של מזון בהיקף של 75% לפחות".

Whatsapp Image 2023 05 01 At 1
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהל איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, אביב חצבני, מסר: "תעשיית המזון הישראלית המקומית היא תעשייה ענפה, חזקה ועצמאית והיא זו שאפשרה ומאפשרת גם בימים אלו את ביטחון המזון בישראל ואספקת המזון הסדירה לתושבי המדינה. אך אל לנו להמשיך עם 'תרבות הסמוך'. על הממשלה לקבוע אסטרטגיה ומדיניות סדורה. יש לבחון בהקדם את היערכותה ומוכנותה של ישראל להבטיח את ביטחון המזון לתושביה בשעת חירום".