סמוטריץ': המשק יציב, למרות שיש מי שמנסה לפגוע בכלכלה במכוון

שר האוצר הגיש את הדו"ח, המשוווה בין המגמות הכלכליות הצפויות בישראל לשאר העולם, לוועדת הכספים - וחתם אותו בביקורת על מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית: "כוחות אדירים עם תקציבי עתק וגיבוי תקשורתי חסר תקדים, שמוציאים דיבתה של ישראל רעה בעולם הכלכלי בשקרים בוטים ובהפחדות שווא, עושים הכל כדי ליצור בהלה וסנטימנט שלילי בכלכלה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיש היום (שני) דו"ח לוועדת הכספים, המפרט את המגמות הכלכליות הצפויות לשנת התקציב 2024. את הדו"ח, שבו נסקרים נתוני הצמיחה, ההכנסות, ההוצאות והגירעון, האינפלציה, הריבית ושוק התעסוקה בהשוואה לשאר העולם - הוא סיים בביקורת מרומזת על מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, וטען כי "יש מי שמנסה לפגוע בכלכלת הממשלה במכוון".

סמוטריץ' כתב כי: "המשק הישראלי מגלה יציבות יחסית בתקופת משבר עולמית. האיתנות הזו מתחדדת שבעתיים נוכח קמפיין שמנהלים בחודשים האחרונים גורמים חסרי אחריות, שמנסים לפגוע בכלכלה באופן מכוון במסגרת מאבקם הפוליטי בממשלת הימין ובתיקונים החשובים שהיא מבקשת להעביר במערכת המשפט".

עוד הוא הוסיף: "כוחות אדירים עם תקציבי עתק וגיבוי תקשורתי חסר תקדים שמוציאים דיבתה של ישראל רעה בעולם הכלכלי בשקרים בוטים ובהפחדות שווא עושים הכל כדי ליצור בהלה וסנטימנט שלילי בכלכלה. עד כה נראה שהשפעתם על הכלכלה מזערית בלבד. השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים, בוחן מספרים והשוואות בינלאומיות, ומבין שהכלכלה הישראלית חזקה".

מפגינים מול הרכבת הקלה
מפגינים מול הרכבת הקלה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מהדו"ח עולה כי מצב הכלכלה הישראלית טוב יותר ממרבית מדינות היחוס בעולם, אם כי במספר גורמים - ובהם התארכות משך התמתנות האינפלציה וסביבת הריבית הגבוה והיחלשות השקל, ישנם שינויים שעלולים להשפיע על הוצאות המדינה בשנת 2024.