נתב"ג, בתי חולים וקניונים: שביתה כללית במשק הישראלי

אחרי שיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז על שביתה כללית במשק, הושבתו מידית ההמראות מנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, קניונים ברחבי הארץ הודיעו על סגירת חנויות ובתי החולים יעברו לעבוד במתכונת שבת. הבימה, הקאמרי ובית ליסין ביטלו הצגות. הרשימה המלאה והמתעדכנת

זמן צפייה: 04:53

אחרי הכרזת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על שביתה כללית במשק הבוקר (שני) בשל הטלטלה הפוליטית עם פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט ומחאות הענק ברחבי הארץ - פורסמה רשימת מקומות העבודה השובתים, בהם משרדי הממשלה, רשויות מקומיות, נמל התעופה בן גוריון, נמלי ישראל, חברות ביטוח, קניונים, חברת החשמל והדואר, בנקים, תחבורה ציבורית, בתי חולים וקופות החולים, כלל האוניברסיטאות ומספר מוסדות אקדמיים נוספים. כמו כן, תיאטראות הבימה, הקאמרי ובית ליסין הודיעו על ביטול ההצגות שהיו אמורות להתקיים הערב. הרשימה המלאה של ההסתדרות.

תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה | צילום: רפי דלויה, יח''צ

בר-דוד כינס הבוקר מסיבת עיתונאים יחד עם ראשי המשק, ואמר: "אנחנו ביום היסטורי, לא פחות מזה. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו. איבדנו את הדרך. זה הזמן להחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה. זה הזמן להגיד: עד כאן. זה הזמן שנגיד - לא משנה ימין או שמאל - זהו. אי אפשר יותר לקטב את העם הזה. אי אפשר יותר לשסות. מספיק עם הדבר הזה. חייבים לחזור לשפיות. לאן הגענו? לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו? אז לפני שאנחנו מגיעים לתהום אנחנו עוצרים את הירידה לתהום של כולנו". הוא הכריז: "אנו ניצבים בפני שביתה היסטורית, נעצור את המהפכה והטירוף".

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בהסתדרות התקיימו התייעצויות שנוגעות לשאלה כיצד ניתן מבחינה משפטית לפתוח בשביתה כללית באופן מיידי. על-פי החוק, ארגון עובדים נדרש להכריז על סכסוך עבודה ואז להמתין שבועיים לפני כל נקיטה של שביתות ועיצומים.

אולם, גורמים בארגון אמרו ש"אנחנו בתקופה לא רגילה ונעשה דברים לא רגילים". רוב הארגונים העסקיים תומכים בשביתה ואף הסכימו לשלם את שכרם של העובדים כרגיל, אך שניים מהם - התאחדות התעשיינים והקבלנים - הודיעו במהלך הלילה כי יתנגדו לה.