הושגו הסכמות: בנט וליברמן יציגו הערב את התוכנית הכלכלית

ראש הממשלה ושר האוצר יציגו בשעה 20:00 יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי את ההסכמות שהושגו בין צמרת האוצר והממשלה להורדת יוקר המחיה בישראל. לפי ההערכות, משפחה עובדת תקבל הנחה במס של נקודת זיכוי אחת, בשווי 223 ש"ח נטו בחודש, לכל ילד עד גיל 12

זמן צפייה: 01:47

המאבק ביוקר המחיה: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן יציגו הערב (רביעי) את התוכנית הכלכלית למאבק ביוקר המחיה, לאחר הישיבות המכריעות שנערכו אמש בנושא במשרד האוצר. התוכנית תוצג במסיבת עיתונאים שתיערך בלשכת העיתונות הממשלתית בירושלים.

על פי ההערכות, מסתמן כי במרכז התוכנית תהיה הפחתת מסים, באמצעות מתן נקודות זיכוי למשפחה עובדת עם ילדים קטנים יחסית. משפחה עם ילדים בגיל בית ספר יסודי תקבל נקודת זיכוי, כלומר הנחה במס ההכנסה בשווי של 223 ש"ח נטו בחודש, לכל ילד עד גיל 12. לפי משרד האוצר, המהלך אמור לחסוך מאות שקלים בנטו של כל משפחה, ובמקביל גם לעזור להמריץ את גלגלי המשק מחדש לאחר היציאה ממשבר הקורונה.

אורנה ברביבאי
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי

מעבר לכך, מסתמן כי האוצר יקפיא את המס על הפחם, מהלך שאמור למתן באופן דרמטי את ההתייקרות של החשמל בישראל, מ-6% לפחות מ-3%, כאשר היעד הוא להגיע לקידומת של 2 בהתייקרות החשמל. לעומת זאת, באוצר לא מתכננים שום שינוי בנוגע למחיר הדלק, כאשר מסתמן שמחיר הבנזין לא יירד, וזאת למרות השיאים הגבוהים אליהם הגיע.

יאיר לפיד
שר החוץ יאיר לפיד | צילום: רויטרס

בסביבתו של שר החוץ יאיר לפיד הפגינו הבוקר אי-שביעות רצון מחבילות הסיוע המתגבשות במשרד האוצר. גורמים בסביבת לפיד אמרו לחדשות 13 כי בשתי הסוגיות שעל הפרק, צעדים לבלימת יוקר המחיה ופיצוי העסקים על הירידה בהכנסות לינואר, הצעות האוצר אינן מספיק נדיבות ומרחיקות לכת כלפי האוכלוסיות שנפגעו. בעניין הסיוע לעסקים, לפיד סבור שיש לקדם את "חלופת צוק איתן", שנחשבת למקלה יותר מאשר מענקי הקורונה הקודמים.