הישראלית שמציעה בשמים קטנטנים של מותגי ענק - והרגיזה את שאנל

טל בירנבוים שילמה כדין על הזכות לייבא את הבשמים במקביל, ובמעבדה בייתית היא אורזת אותם מחדש באריזה קטנה, קומפקטית - ומוכרת במחיר אחיד. אלא שבית האופנה הצרפתי, לא ראה זאת בעין יפה

זמן צפייה: 03:26

טל בירנבוים, ישראלית בעלת חוש עסקי מפותח מהרצליה, פתחה בבית שלה מעבדת בשמים ומציעה למכירה בקבוקוני בשמים קטנטנים של מותגים יוקרתיים. בית האופנה שאנל לא אהבו את הרעיון, ואיימו בתביעת ענק.

בירנבוים הקימה לפני כשלוש שנים את המיזם "סנט-וויש", ובמסגרתו פתחה בביתה מעבדת בשמים. היא שילמה כדין על הזכות לייבא את הניחוחות המוכרים של המותגים הבין-לאומיים במקביל, ומציעה לקונים ולקונות ברשת בקבוקון בושם בנפח של 8 מ"ל בלבד שמספיק בממוצע לצריכה חודשית, משלל מותגים יוקרתיים. והמחיר, זהה לכולם - 50 שקלים לבקבוקון. כמה מן הבשמים נמכרים בזול יותר מבאריזתם המקורית, וכמה מהם במחיר יקר יותר.

אלא שהעסק של טל הטריד מאוד את אנשי בית האופנה הצרפתי שאנל, שלא ראו בעין יפה את השימוש בבושם עצמו ובמאפייני המוצר המוכרים שלהם. "הגיע שליח והביא לי מכתב התרעה של חברת שאנל, שבו מבקשים להפסיק למכור את הבשמים שלהם בטענה שאנחנו מפרים את סימני המסחר שלהם ופוגעים בחברה", סיפרה בירנבוים.

בקבוקוני בושם
בקבוקוני בושם | צילום: חדשות 13

אחרי הפניה משאנל הגיעו גם אזהרות ממותגים גדולים אחרים, שמשווקים בבקבוקוני "סנט-וויש" בגרסתם המוקטנת. "היו לי שתי אופציות, אחת להגיד אוקיי אני סוגרת את החברה והשניה היא להילחם", סיפרה בירנבוים. בעקבות האזהרות שנשלחו בשם המותגים, פנו טל ועורך דינה לבית המשפט כדי לקבל מה שמכונה "סעד הצהרתי", כלומר - לעגן את הפעילות של החברה בפסיקה תקדימית, כיוון שלא היו מקרים דומים בארץ.

לאחר כשנתיים של פעילות משותפת עם עו"ד סער גרשוני, הגיעה בשבוע שעבר הפסיקה מבית המשפט המחוזי שבתל אביב, ובה הוחלט כי "התובעת רשאית למכור מחדש מוצרים אותם רכשה כדין, לבצע מכירה שאיננה של המוצר בכללותו אלא של חלק ממנו ולעשות שימוש בסימני מסחר של הנתבעת (שאנל). במקביל, השימוש צריך לשקף באופן ברור יותר את היעדר הקשר של הנתבעת לתובעת ולפועלה". עורכי הדין שמייצגים את בית האופנה שאנל בארץ בחרו שלא להגיב על הפסיקה. בנתיים טל, תמשיך להפיץ כדין את הריחות המוכרים בגודל ובעיצוב החדשים.