רה"מ בסניף "קרפור": "צעד למאבק ביוקר המחיה"; לפיד: "יוזמה שלנו"

נתניהו הגיע לסניף של רשת הקמעונאות הצרפתית בבית שמש לרגל השקתה בישראל, וטען כי מדובר ב"עוד צעד שהממשלה עושה למאבק ביוקר המחיה". דבריו של רה"מ גררו תגובות מצד בכירי האופוזיציה שטענו כי מדובר ביוזמת הממשלה הקודמת. "נתניהו כאחרון השקרנים"

זמן צפייה: 00:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת הגיעו היום (שני) לסניף של רשת הקמעונאות הצרפתית "קרפור" בבית שמש, שפותחת מחר 50 סניפים ראשונים בישראל. נתניהו אמר כי "מדובר ברשת בינלאומית ראשונה שנכנסת לישראל ובמהלך שיוביל לתחרות בשוק הקמעונאי ולהוזלת מחירים. זה עוד צעד אחד מבין רבים שהממשלה עושה ותעשה למאבק ביוקר המחיה".

שר הכלכלה ניר ברקת אמר: "זהו הישג היסטורי וחשוב שיוזיל מחירים ויפתח את השוק סופסוף לתחרות. שנים ניסו להביא רשתות זרות לארץ, ואחרי מהלכים רחבים שהובלנו, הצלחנו לפרק רגולציות וחסמים - וכעת המחירים ירדו. קרפור היא הסנונית הראשונה ואחריה יבואו עוד רשתות בינלאומיות שיוזילו את עגלת הסופר. מה שטוב לאירופה טוב לישראל, עכשיו אזרחי ישראל יוכלו להרגיש זאת בסופרים שלהם. אני קורא לציבור לקנות בחוכמה ולחסוך כסף".

זמן קצר לאחר מכן אמרו ביש עתיד:  "תודה לממשלת לפיד ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי שבלעדיהם זה לא היה קורה. הבאת קרפור לישראל היתה יוזמה שלהם ומהלך חשוב לכלכלה הישראלית. הנאום שנתניהו לא יישא בחיים, אבל זו האמת. אם רציתם עובדות".

לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד
לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לסיור של ראש הממשלה בסניף קרפור: "4 בנובמבר 2021 - העברנו את תקציב המדינה ובתוכו רפורמת היבוא ותוכנית 'מכס אפס' שהובלתי, שמטרתן לפתוח את השוק לתחרות, להכניס עוד שחקנים, ולהביא להורדת יוקר המחיה. 6 במרץ 2022 - בעקבות הרפורמות הנ"ל, רשת קרפור מחליטה להגיע לישראל ולפתוח סניפים. 9 במרץ 2022 - נפגשתי עם הנהלת קרפור במשרד האוצר והבהרתי שנמשיך לפעול לצמצום הבירוקרטיה ע״מ לקדם את כניסתם וכניסת רשתות נוספות לישראל. 31 בינואר 2023 - רשת קרפור הודיעה על פתיחת עשרות סניפים בישראל. 8 במאי 2023 -  נתניהו כרגיל כאחרון השקרנים רץ להשקת הסניף של קרפור וטוען שאלו הגיעו לישראל בעקבות המהלכים והרפורמות שעשה".

רשת קרפור
רשת קרפור | צילום: שאטרסטוק

במרץ אשתקד חתמה חברת אלקטרה על מזכר הבנות עם רשת הקמעונאות "קרפור". כמו כן, לפי המזכר, תוך שלוש שנים יוסבו למעלה מ-150 סניפי "ביתן-מגה". הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל-20 שנים נוספות.

"קרפור" היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל, עם כ-14 אלף סניפים ביותר מ-40 מדינות ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו. החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה.

עבור קרפור מדובר בהרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה, נשיא החטיבה הבינאלומית של החברה פטריק לאספרגוס: "אנו שמחים לחתום על ההסכם, שמוכיח שוב את היסודות האיתנים של אסטרטגיית הזיכיונות הבינלאומית של קרפור. אנו סמוכים ובטוחים שהגעתה של קרפור לישראל תעזור משמעותית בשיפור חוויית הקניה המקומית ותחזק את כוח הקנייה של הצרכן שיקבל מוצרים טובים יותר, במחירים נוחים יותר".