לראשונה מזה עשור: נטפליקס איבדה מנויים, המניה התרסקה

לפי נתונים של ענקית הסטרימינג, כ-200 אלף משתמשים זנחו את השירות ב-3 החודשים הראשונים של 2022. הסיבה העיקרית - העלאת המחירים בשווקים משמעותיים כגון ארה"ב וקנדה, כשבמקביל נטפליקס עזבה את השוק הרוסי עקב הסנקציות המערביות. מנכ"ל החברה רמז כי נשקלת האפשרות להכניס פרסומות כפיצוי על ההפסדים

זמן צפייה: 02:08

ענקית הסטרימינג נטפליקס איבדה כ-200 אלף מנויים בשלושת החודשים הראשונים של 2022 - לראשונה מזה עשור, כך לפי נתונים שפרסמה אמש (שלישי) החברה האמריקנית. לטענתה, אנשים רבים זנחו את השירות עקב העלאת מחירים בשווקים משמעותיים כגון ארה"ב, בריטניה וקנדה, כשבמקביל נטפליקס הפסיקה את שירותיה ברוסיה עקב הסנקציות המערביות. בעקבות הדו"ח, מנית נטפליקס צנחה ב-17%.

לצד זאת, החברה הזהירה כי היא צופה לאבד מנויים נוספים, וכחלק מההתמודדות עם המצב החדש היא שוקלת להפסיק את האפשרות לשתף את החשבון כדי לגרום לעלייה במספר המנויים. במכתב שנשלח למשקיעים, כתבה נטפליקס כי היא צופה ש-2 מיליון מנויים נוספים יעזבו את השירות עד חודש יולי הקרוב.

כאמור, הפעם האחרונה בה נטפליקס איבדה מנויים ברבעון הייתה ב-2011. לצד זאת, החברה עדיין מספקת שירותים ל-200 מיליון בני אדם ברחבי העולם. במקביל, מנכ"ל החברה, ריד הסטינגס, רמז כי פרסומות עשויות לפצות על ההפסדים מצד הלקוחות הנוטשים, ואמר כי "דיי ברור שהן עושות את העבודה" עבור "HBO" -ו"דיסני פלוס".

לדברי נפליקס, למלחמה באוקראינה השפעה ישירה על הכנסות החברה, כאשר הפסקת הפעילות ברוסיה גרמה לכך ש-700 אלף מנויים עזבו, וחלקם אף תבעו את החברה בגין "הפרת זכויות המנויים באמצעות חסימת שירותים".