מועצת החלב אישרה את ההסכם: המוצרים המפוקחים יתייקרו

לאחר חודשיים של משא ומתן בין המועצה וארגון יצרני החלב למשרד החקלאות והאוצר, אושר ההסכם עם הממשלה שיוביל להתייקרות מוצרי החלב תחת פיקוח ב-4.9% במקום ב-14% כפי שתוכנן - ככל הנראה כבר השבוע

זמן צפייה: 01:19

לאחר חודשיים של משא ומתן בין מועצת החלב וארגון יצרני החלב למשרד החקלאות והאוצר, מועצת החלב אישרה היום (ראשון) את ההסכם עם הממשלה שיוביל להתייקרות המוצרים המפוקחים, ככל הנראה כבר השבוע. עיקרי ההסכם כוללים מיתון בעליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים, שייתייקרו ב-4.9% במקום ב-14% כפי שתוכנן.

לאחר עליית המחירים, יוקפאו מחירי המוצרים המפוקחים עד מאי 2023, אז יעודכנו המחירים במנגנון אוטומטי. בנוסף הוסכם על ביטול מכסים וחשיפה מלאה לתחרות של גבינות למריחה, מוצרלה, חלומי, גמיד וגונגונזולה.

למרות שההסכמות הראשוניות על המהלך התקבלו כבר לפני חודשיים, המו"מ התעכב בגלל פיזור הכנסת והשלכות משפטיות של המהלך, ורק השבוע הצליחו במועצת החלב ובארגון יצרני החלב לקהל ממשרדי הממשלה את נוסח הצווים המעודכן דבר הכרכי לצורך קיומו של ההסכם בפועל.

מוצרי חלב גבינות סופרמרקט יוקר המחיה
מוצרי חלב בסופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ”ל מועצת החלב, איציק שניידר, מסר: “ענף החלב מוכיח כל פעם מחדש שיש על מי לסמוך. לאחר שאך לפני שבועיים מצאו עצמם רפתנים בישובי עוטף עזה ועובדים בענף, עובדים תחת אש כדי להמשיך לספק חלב לאזרחי ישראל, גם כאשר מדובר בסוגיות כלכליות יודע הענף להכנס תחת האלונקה. ייצור מקומי של מוצרי חלב הוא קריטי למען ביטחון המזון של ישראל ועל הממשלה לפעול לחיזוקו”.