גם מחיר הלחם מזנק: "זה זהב? זה מוצר בסיסי"

ביום ראשון יעלה מחיר הלחם האחיד הפרוס ב-80 אגורות, מחיר לחם לבן יזנק ב-36 אחוזים. במאפיות כבר התרגלו לעליות המחירים. הרווח מגוחך, אבל אין ברירה", מסביר בעל מינימרקט. בעלי מאפיה: "ממשיכים לקנות, אבל פעם היו חוטפים לחמים"

זמן צפייה: 01:53

עכשיו זה רשמי: מחיר הלחם יזנק ביום ראשון הקרוב לאחר שוועדת המחירים החליטה היום (חמישי) לאשר את העלאת המחירים. בוועדה ציינו כי מחיריהם של לחם אחיד כהה ולחם לבן בפיקוח לא עודכנו בחמש השנים האחרונות.

לחם אחיד פרוס יעלה ב-80 אגורות לכיכר ומדובר בעלייה של 11 אחוזים. מחיר החלה יזנק ב-21 אחוזים ל-6.26 שקלים. לחם אחיד יעלה ב-36 אחוזים ל-6.96 שקלים ומחיר לחם לבן יעלה גם כן ב-36 אחוזים ל-6.97. מחיר לחם פרוס לבן לא יעלה.

"אני רואה ירידה בקניית הלחם, לא משמעותית אבל זה קורה", אומר היום שלומי פיטוסי, בעל מינימרקט בעיר אשדוד. "ברוב המוחלט, הלקוחות שלי ממשיכים לקנות לחמים וגם לחם אחיד. הם באים ומתלוננים כאילו אני אחראי על עליית המחירים. הם לא מאמינים לי שאני מעלה מחירים, אני מסביר להם שככה זה עובד".

לחם
משלמים יותר גם על הלחם

מבחינת פיטוסי, הפתרון קיים. "אני בעצמי בכל סוף שבוע שנשאר אצלי חלות ולחמים, אני אוסף אותם ומביא אותם הביתה. תראה, אני לא יכול למכור במחיר עלות, אני צריך גם להרוויח. תאמין לי שהרווח הוא מגוחך אבל אין לי ברירה", הוא מסביר.

לגבי עליות המחירים בתקופה האחרונה הוא אומר כי "כל פעם מנחיתים עלינו עליית מחירים חדשה. פעם זה הדלק, פעם זה הביצים ופעם זה הלחם. עכשיו זה הולך להיות העלייה השנייה של הלחם האחיד".

אבי ממאפיית אנג'ל באשדוד מסביר כי עליית המחירים נובעת מעליית הספק שלו. "אני מרוויח אגורות על הלחם. אם אני לא מעלה את המחירים עכשיו אני מפסיד. לא אולי, לא פתרון אחר, מפסיד. אני מבין את הלקוחות, מדובר בסך הכול בלחם, אבל שיבינו אותי. בוא תראה כמה לחם יש לי בעסק, זה אולי המדף הכי עמוס אצלי. אני לא אומר שלא קונים, אבל פעם זה לא היה ככה, היו חוטפים אצלי לחמים. עליית המחירים מכעיסה, אין ספק, אבל לא על זה יקום או ייפול דבר. אני מאמין שזה לא יגרור משהו רציני מבחינתי או מבחינת הלקוחות".

אייל לחמני, אחד הלקוחות הוותיקים של מאפיית אנג'ל באשדוד כלל לא ידע על עליית המחירים הנוספת בכל הקשור ללחם האחיד. "זה מעצבן ומקומם", הוא אומר. "אני כועס על מקבלי ההחלטות אבל מה אני יכול לעשות? אני צריך להאכיל את הילדים שלי. באנגליה מחיר הלחם הוא בדיחה, פה זה כמו זהב. מה עשינו לא טוב בדרך, איך הגענו למצב הזה? זה לא רק הלחם, זה הביצים והדלק. אלו גם מוצרים בסיסיים".

מתן חודורוב השתתף בהכנת הידיעה