ברשתות המסחר מאיימים בהפסקת פעילות: "זה פייק תו ירוק"

יו"ר ההתאגדות, שחר תורג'מן, קיים ישיבת חירום נוכח הנזק שנגרם לענפי המסחר השונים טען כי התו הירוק הוביל לירידה של הפדיון היומי בשלושים אחוזים ותקף את רה"מ בנט: "שיקרא שוב את הספר שכתב - הוא פועל בניגוד להמלצות של עצמו"

זמן צפייה: 03:19

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, שחר תורג'מן, קיים היום ישיבת חירום נוכח הנזק הכבד שמסב התו הירוק לענפי המסחר, לדבריו, ואיים כי אם התו הירוק יוארך אחרי יום שלישי הקרוב - "אנחנו נערכים להפסקת המסחר בישראל ולפיטורים המוניים כי הפדיון היומי ירד ב-30%".

עוד אמר תורג'מן בישיבת החירום: "זה פייק תו ירוק מה שהממשלה עשתה במסחר. העובדה שמשרד הבריאות מקפל את עמדות החיסונים מעידה על כשלון מוחלט של השגת המטרה שלשמה הוגבל המסחר". בהמשך תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט: "קורא לו לקרוא שוב את הספר של עצמו, כי היום הוא פועל בניגוד להמלצותיו".

שחר תורג'מן, מנכ''ל הדקה התשעים
שחר תורג'מן, מנכ''ל הדקה התשעים | צילום: יח''צ

רמי שביט, בעל השליטה ב"המשביר לצרכן", אמר במהלך הדיון כי "אנשים עומדים מחוץ לחנויות שלנו וצועקים על המוכרים, נוהגים באלימות פיזית ונכנסים בכח לחנות. כל הזעם הציבורי מופנה אלינו. במקום שהשוטרים ישמרו על הסדר, אנחנו עושים את העבודה".

"אם לא תהיה ברירה, נגיע לבג"ץ. לא ייתכן שתפגעו בנו ולא תתנו פיצוי", אמר שביט ותקף גם הוא את בנט: "היית בבידוד בעקבות הילדה שלך, אבל אתה אחרי יומיים יצאת. זאת דוגמא? אנחנו לא אחראים כל הלא מחוסנים. במקום להעניש אותם תנו להם הטבות. אל תהפכו אותנו למענישים שלהם. אתם הופכים אותנו לאויבים של הציבור".

הראל ויזל, הבעלים של רשת FOX, אמר במהלך הדיון: "או שתעשו תו ירוק על הכל ותסגרו את המדינה או שתעזבו את המסחר. אני לא רוצה לומר לממשלה לרדת מהעץ, אבל גם במשרד הבריאות לא מאמינים שתו ירוק רק בחנויות מעל 100 מטר שאינן חיוניות עוזר למניעת תחלואה, אז למה שהציבור יאמין?".

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס