משבר הטיסות: ישראל לא מצליחה להחזיר את החברות הזרות

פרסום ראשון: הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) מתעקשת שלא לשנות את ההמלצה שלא לטוס לארץ חרף מאמצי ישראל - ומשבר הטיסות מול חברות התעופה הזרות רק הולך ומחמיר. בכירים בענף התעופה: "מדובר בהחלטה פוליטית"

זמן צפייה: 02:02

פרסום ראשון: משבר הטיסות מול חברות התעופה הזרות רק הולך ומחמיר, והערב (שבת) פורסם במהדורת השבת כי ישראל לא מצליחה לשכנע את הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) לשנות את ההמלצה שלא לטוס לארץ. בכירים בענף התעופה אמרו לחדשות 13: "מדובר בהחלטה פוליטית, נישאר עוד זמן רב עם החברות הישראליות בלבד".

ברקע, אל על מחדשת את טיסות החילוץ של ישראלים שנתקעו בלרנקה שבקפריסין ובאתונה שביוון בצאת החג, אך לפי ההערכות - מאות עדיין תקועים בחו"ל, בלי דרך לשוב לישראל.

Traffic,at,airport,at,golden,sunset.,front,view,of,taxiing
צילום: שאטרסטוק

כאמור, אלפי ישראלים היו תקועים גם במהלך ערב ראש השנה בנמלי תעופה ברחבי העולם בשל גל ביטולי הטיסות לישראל וממנה של חברות תעופה - בהן גם כאלה שלא הפסיקו את הטיסות עד כה חרף המצב הביטחוני. אל על עדכנה ביום רביעי כי נשלחו שלושה מטוסי דרימליינר כדי להחזיר את הנוסעים התקועים של סאן דור שטיסתם בוטלה. ארקיע נערכת למצב מיוחד ותוציא "רכבת אווירית" סביב השעון לשני יעדים מרכזיים - אתונה ולרנקה.

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כמו כן, חברות תעופה מהאמירויות ביטלו בשלישי את טיסותיהן שתוכננו למחרת. זו הפעם הראשונה שבה אותן חברות מבטלות טיסות כשהמרחב האווירי של ישראל פתוח.  חברות התעופה האתיופיות ביטלו גם כן את טיסותיהן, וחברות התעופה הישראליות התבשרו בשלישי שהטייסים הזרים מסרבים להגיע לארץ.

בנוסף, במתקפת הטילים מאיראן, קיבלו לפחות שבע טיסות שהיו בדרך ארצה התרעה ביטחונית והוסטו לנחיתה בנמלי תעופה חלופיים. רובן נחתו בלרנקה שבקפריסין ואחת בקהיר. עם פתיחת המרחב האווירי של ישראל - הן הגיעו לנתב"ג.