ליברמן על עליות המחירים: "העליות בישראל מתונות לעומת אירופה"

שר האוצר התייחס בישיבת הסיעה לגל ההתייקרויות הצפוי, בין היתר במחירי החשמל והדלק, ואמר כי "אי אפשר להתעלם מעליית מחירי הנפט, באירופה חווים עליות של עשרות אחוזים ואצלנו רק ב-5.7". על העליות בקרב יצרני המזון: "יש ניצול ציני של כמה חברות, נדרוש הסברים מדוע החליטו להעלות מחירים"

זמן צפייה: 03:12

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) לגל עליות המחירים הצפוי במשק, בין היתר במחירי החשמל והדלק שיחלו כבר מחר, ואמר כי "אצלנו העליות הכי מתונות. באירופה יש עליות של עשרות אחוזים במחירי החשמל ואצלנו רק ב-5.7%".

בהתייחסו של ליברמן לעליות המחירים בקרב יצרני ויבואני המזון הציב להם שר האוצר אולטימטום: "יש ניצול ציני של כמה חברות. אם לא נקבל תשובות מנומקות, שרת הכלכלה ואני נפנה לרשויות המוסמכות ונדרוש מאותן חברות הסברים ונתונים מדוע ואיך החליטו לעלות מחירים".

שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום למתווה ביטול הבידודים בקרב תלמידי מערכת החינוך ואמר: "זו החלטה בריאותית נכונה וחשובה, וזו גם החלטה ערכית". על מתווה הפיצויים לעסקים: "החובה שלנו היא לפצות, ואני אבקש ממשרד האוצר לבדוק אילו עסקים נפגעו עקב מגפת הקורונה".

יאיר לפיד
שר החוץ לפיד | צילום: רויטרס

במקביל, בישיבת סיעה של מפלגת יש עתיד, תקף היו"ר יאיר לפיד את הכוונה של יצרני המזון להעלות את המחירים ואמר: "הרשתות הגדולות צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה".

בדבריו על מתווה הפיצויים בעלי עסקים שנפגעו: "העצמאים הם הלב הפועם של הכלכלה הישראלית. המשימה הראשונה שלנו היא להחזיק אותם בחיים. הממשלה לא יכולה לפצות 100 אחוז מהנפגעים ב-100 אחוז מהפגיעה, אבל היא תכנס לזה עכשיו בכל הכוח. בימים הקרובים נקיים שורת דיונים דחופים. נייצר מנגנון נכון ויעיל, נוודא שהוא נגיש לכל העצמאים שנפגעו".