נציב שירות המדינה לממונה על השכר באוצר: "דבריך חוטאים לאמת"

דניאל הרשקוביץ הגיב לדבריו של יעקב בר נתן, שטען כי נוהל הפנסיה לבכירים השתנה מטעמים פרסונליים לבקשת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן: "מדובר במדיניות שנהוגה כבר 14 שנה - יצרת מצג מטעה"

זמן צפייה: 02:33

נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ תקף היום (שלישי) את דבריו של הממונה על השכר במשרד האוצר יעקב בר נתן - שטען כי נוהל הפנסיה השתנה מטעמים פרסונליים לבקשת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. במכתב שהעביר לבר נתן כתב הרשקוביץ: "לא מדובר בעניין פרסונלי אלא במדיניות שנהוגה כבר 14 שנה. בחרת להציג את הדברים בצורה מטעה".

"שאלת השימוש של חופשה צבורה לבכירים ראשי מערכות גדולות שאינם מוקבלי מנכ"ל, הייתה מונחת לפתח נציבות המדינה זה שנים רבות", כתב הרשקוביץ. "לאחרונה היה עלינו להידרש לה לקראת פרישתו של פרקליט המדינה. הודעתי לך כי אני מתעתד לקיים דיון עקרוני במדיניות, ובהתאם לכך זומן דיון בהשתתפותך. מסיבות השמורות עמך הודעת שלא תשתתף".

עוד בחדשות 13:

בכיר באוצר: "נוהל הפנסיה השתנה לבקשת ניצן – מטעמים אישיים"

בצל המחלוקת על ממלאת מקומו: שי ניצן ייפרד היום מהפרקליטות

נציב התלונות על הפרקליטות בוחן תלונה נגד שי ניצן

דניאל הרשקוביץ
דניאל הרשקוביץ | צילום: יובל יוסף

הרשקוביץ הדגיש: "ההחלטה שהתקבלה מבוססת על עבודת מטה מסודרת והמלצה של כל הגורמים המקצועיים בנציבות שירות המדינה, שהציפו בפניי את הצורך לתקן את העיוות. לכן, אין לי אלא לדחות על הסף את בקשתך כעת שלא להחיל את המדיניות". בהמשך מכתבו כתב הנציב: "צר לי כי במקום להיענות להזמנתנו להיות שותף לתהליך קבלת ההחלטה, בחרת לתקוף אותה תוך הצגת מצג מטעה כאילו לא הוזמנת להשתתף בדיון ובהחלטה בנושא, וכאילו היה דיון פרסונלי בפנסיה של עו"ד שי ניצן".

"לא אוכל להשלים עם התנהלות שבה במקום להיענות להזמנתנו לשיתוף פעולה-  אתם מנסים לכפות את דעתכם החד-צדדית, לפעמים תוך נטילת סמכויות לא לכם", סיכם הרשקוביץ.

שי ניצן, פרקליט המדינה
שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר | צילום: דוברות משרד המשפטים

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי הממונה על השכר מתח ביקורת חריפה על הרשקוביץ, שלדבריו "שינה מדיניות מטעמים פרסונליים לבקשת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן". כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

ניצן השתכר כפרקליט מדינה כ-80 אלף שקלים בחודש, והפנסיה שלו מחושבת בכ-50 אלף שקלים. לפני פרישתו, פנה ניצן דרך משרד המשפטים להרשקוביץ, וביקש ממנו לשנות את המדיניות שנוגעת לצבירת ימי חופשה שחלה על מנכ"לים בשירות המדינה - כך שתחול גם עליו. מדובר בהטבה של מאות אלפי שקלים, כפי שפרסם אתמול נתי טוקר ב"דה מרקר". באוצר אומדים את העלות הכוללת של שינוי המדיניות במיליונים.

במסמך שכתב בר נתן, שבו מתח ביקורת חריפה על הנציב, על מה שנתפס כ"שינוי מדיניות פרסונלי ללא דיון ועבודת מטה נדרשים", נכתב: "לא ברור המהלך החפוז שנעשה פה עוד בטרם הנושא לובן עד תום. בנסיבות הקיימות אף עולה חשש שהשינוי נעשה בעת הזאת מטעמים פרסונליים".

הנציב הרשקוביץ אישר לחדשות 13 כי השינוי בא בעקבות פנייה של שי ניצן, אבל לדבריו כבר שנתיים הוא תכנן לעשות את השינוי הזה שנוגע לעוד רבים בשירות הציבורי.