סביבת לפיד נגד התוכנית לבלימת יוקר המחיה: "ההצעות לא מספיק נדיבות"

לקראת הצגת התוכנית של שר האוצר לטיפול ביוקר המחיה, בסביבתו של שר החוץ הביעו חוסר שביעות רצון ודרשו תיקונים לפני שיוצגו לציבור. יו"ר יש עתיד סבור שיש לקדם את "חלופת צוק איתן", שנחשבת למקלה יותר ממענקי הקורונה

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד

בסביבתו של שר החוץ, יאיר לפיד, הפגינו הבוקר (רביעי) אי-שביעות רצון מחבילות הסיוע המתגבשות במשרד האוצר. גורמים בסביבת לפיד אמרו לחדשות 13 כי בשתי הסוגיות שעל הפרק, צעדים לבלימת יוקר המחיה ופיצוי העסקים על הירידה בהכנסות לינואר, הצעות האוצר אינן מספיק נדיבות ומרחיקות לכת כלפי האוכלוסיות שנפגעו.

עוד נמסר כי בעניין הסיוע לעסקים, לפיד סבור שיש לקדם את "חלופת צוק איתן", שנחשבת למקלה יותר מאשר מענקי הקורונה הקודמים. יש לציין כי ככל הנראה תתקיים היום מסיבת עיתונאים להצגת הצעדים, ובסביבת לפיד דורשים תיקונים במתווים השונים לפני שיוצגו לציבור.

אמש נערכו במשרד האוצר ישיבות מכריעות, שבהן דנו בתוכנית למאבק ביוקר המחיה שתובא לאישור הממשלה, מסתמן כי במרכזה תהיה הפחתת מיסים באמצעות מתן נקודות זיכוי למשפחה עובדת עם ילדים קטנים יחסית. משפחה עם ילדים בגילאי בית הספר היסודי תקבל נקודות זיכוי, כלומר הנחה במס הכנסה, ככל הנראה בהתאם למספר הילדים במשפחה.

השינוי המהותי הפעם שהנקודות ייתנו לא רק למשפחות עם ילדים בפעוטונים וגני הילדים. לפי משרד האוצר, המהלך אמור לחסוך מאות שקלים בנטו של כל משפחה, ובמקביל גם לעזור להמריץ את גלגלי המשק מחדש לאחר היציאה ממשבר הקורונה.

מעבר לכך, מסתמן כי האוצר יקפיא את המס על הפחם, מהלך שאמור למתן באופן דרמטי את ההתייקרות של החשמל בישראל, מ-6% לפחות מ-3%, כאשר היעד הוא להגיע לקידומת של 2 בהתייקרות החשמל. לעומת זאת, באוצר לא מתכננים שום שינוי בנוגע למחיר הדלק, כאשר מסתמן שמחיר הבנזין לא יירד, וזאת למרות השיאים הגבוהים אליהם הגיע.