בעקבות מזג האוויר החריג: שיבושים בנחיתות ובהמראות בנתב"ג

ברשות שדות התעופה הודיעו כי בעקבות תנאי מזג האוויר החריגים, הוחלט לרווח את זמני הנחיתות וההמראות בנמל התעופה בן גוריון. בשל כך, ייתכנו שיבושים בטיסות: "ממליצים לטסים להתעדכן עם חברות התעופה בנוגע לשינויים בזמנים"

אולם ההמראות בנתב"ג. ארכיון
אולם ההמראות בנתב"ג | צילום: גילי יערי, פלאש 90

רשות שדות התעופה הודיעה היום (שני) כי עקב תנאי מזג האוויר והשפעתם על מערכות טכניות ביחידות הבקרה, ולמען שמירה על בטיחות הטיסה, הוחלט ל"רווח" באופן זמני את הטיסות הנוחתות בנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, מהרשות נמסר כי המהלך עלול "לגרום לעיכובים בנחיתות והמראות, ואנו ממליצים לנוסעים להתעדכן עם חברות התעופה בנוגע לשינוי בזמנים". ההשפעה הישירה היא על כ-30 אלף נוסעים בשעות הצהריים - חצי מהם ממריאים, וחצי נוחתים.

ישראל נמצאת בעיצומו של גל חום, ששיאו אמנם מאחורינו, אבל מזג האוויר מוסיף להיות חם באופן קיצוני יחסית לעונה. במישור החוף ימשיך להיות לח מאוד. גם היום יש סיכוי לטפטוף מלווה בברקים, בעיקר במזרח הארץ. בהמשך השבוע תחול הירידה הדרגתית בטמפרטורות, שתימשך עד יום רביעי. לקראת סוף השבוע צפויה התחממות נוספת.

טרמינל 3 נמל תעופה בן גוריון
טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון

זו אינה בעיה ייחודית לישראל - גלי ועומסי חום נמדדים בכל העולם. לאחר שחודש יולי נרשם כחם ביותר בכל הזמנים, מסתמן כי גם אוגוסט 2023 ישבור שיאים חדשים במדדי החום ויתועד כחם ביותר שהיה. בחודש שעבר הזהיר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי "תם עידן ההתחממות הגלובלית, החל עידן הרתיחה. שינוי האקלים כאן, הוא מבעית, וזאת רק ההתחלה. מנהיגים צריכים להנהיג. בני האדם הם האשמים".

גל חום קיצוני הכה בחודשי יולי-אוגוסט באירופה, סין וארצות הברית, וביוון נאבקו בגל שריפות, כשעשרות אלפים פונו מסביבת האי רודוס.