למרות החוק: גופים ציבוריים עדיין מחייבים אזרחים להשתמש בפקס

החוק שעבר בשבוע שעבר אמור לגרום למוסדות ממשלתיים וציבוריים להתקדם למאה ה-21, אך חלקם עדיין מתקשה להסתגל, ודורש מהפונים אליו להשתמש במכשיר המיושן. "טכנולוגיה מהמאה הקודמת"

זמן צפייה: 03:02

ביום שישי עבר חוק שיחייב גופים ממשלתיים וציבוריים לאפשר לפונים אליהם לשלוח מסמכים בדואר אלקטרוני – ומייתר את מכשיר הפקס המסורבל והמיושן. החוק כולל את בתי החולים, קופות החולים, המשטרה, גופי הצבא השונים, משרדי ממשלה, עיריות ומועצות ותאגידי המים.

מבדיקת חדשות 13 עולה כי רוב המוסדות כבר הספיקו לבצע את ההתאמות הדרושות לחוק החדש, אך בחלקם עדיין לא התקדמו למאה ה-21. כך למשל, בעיריות פתח תקווה, בני ברק וראשון לציון מאפשרים לפנות גם בפקס וגם בדואר אלקטרוני. בעיריית עפולה, לעומת זאת, עדיין מזדחלים מאחור.

עוד בחדשות 13:

עד כמה קל לבני נוער לרכוש סיגריות אלקטרוניות בישראל?

ביהמ"ש בקנדה: אסור לסמן יין שיוצר בהתנחלויות כ"תוצרת ישראל"

שתייה עד אובדן הכרה: כך נראה החופש הגדול של בני הנוער

עדכנו את הפקס במשרד
עדכנו את הפקס במשרד | צילום: fotolia

גוף נוסף שדובק במכונה הארכאית הוא המשטרה, שם מציעים לפונים להגיע לתחנה הקרובה, במידה ואין ברשותם מכשיר פקס. גם במשרד הרישוי עדיין מתקשרים באמצעות המכשיר הישן. בצה"ל לעומת זאת, פקס אינו אופציה כלל, ובקופות החולים "מכבי" ו"כללית" אפשרו לשלוח מייל בלי בעיה.

ג'ניה סקורסקי, אם לילד עם מחלה כרונית, סיפרה לחדשות 13 כי "כל פעם כשאנחנו צריכים להגיע לאיכילוב לאיזשהו תור מטרטרים אותנו לשלוח פקסים. זה ממש מתסכל כי פקסים זו טכנולוגיה מהמאה הקודמת".

ממשרד הרישוי נמסר בתגובה כי "המוקדנית בשיחה טעתה במתן המידע, משרד התחבורה ירענן את הנהלים". תגובת משטרת ישראל: "למרות שאין חובה שלפיה יחידת התנועה בתל אביב תיתן שירות לאזרחים באמצעות מייל - הרי שקיימת אפשרות כזאת". מעיריית עפולה לא נמסרה תגובה