אלקין מתחייב: ירידה במחירי הדיור בשנתיים הקרובות

שר השיכון והבינוי אמר בריאיון לחדשות 13 כי במסגרת תוכנית חדשה זוגות יוכלו לרכוש, לאחר הגרלה, דירות בהנחה של 20 אחוזים. "השנה שברנו שיא בשיווק של כ-85 אלף יחידות דיור"

זמן צפייה: 06:26

שר השיכון והבינוי זאב אלקין, אמר הערב בריאיון לחדשות 13 כי הוא מתחייב לירידה במחירי הדירות בשנתיים הקרובות. לדבריו, "כמות הבנייה שהוצאנו עכשיו לשוק, תתורגם בשנה הבאה ובזו שאחריה, להרבה יותר בנייה, וזה יבלום את עליית המחירים. יזמים שמשלמים היום המון וגורמים לעליית מחירי דירות – מסתכנים".

בהמשך, פירט אלקין על התוכנית שאמורה להיטיב עם ציבור הצעירים, שמעוניין לרכוש דירה בישראל: "האופק לזוגות צעירים זו תוכנית שאנו מובילים אשר נכנסה לתוקף, ומאפשרת היום לזוגות צעירים, אחרי הגרלה, לקנות דירות בהנחה של 20%. כלומר מדובר בסכום של עד 300 אלף שקלים לדירה".

"אנו חוזרים בנוסחה אחרת לתוכנית של המחיר למשתכן", הסביר השר, "שאפשרה בעבר לקנות דירה גם במרכז הארץ ובפריפריה. מי שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה בצפון תל אביב, לא צריך מהמדינה את ההנחה. אבל הרוב המוחלט של הרשויות במרכז הארץ, בגוש דן, הן בתוך התוכנית – מדובר בעשרות אלפי יחידות דיור.

"המדינה מוותרת על הכנסה רבה לטובת סיוע לזוגות צעירים, כחלק ממהפכה שאנו מובילים. המחסור שיש היום בהתחלות של בנייה הוא כתוצאה של מעט שיווק - כי לא היה תקציב. לכן, היום כל זוג צעיר משלם מאות אלפי שקלים יותר לדירה. השנה, החל ברגע שאושר תקציב לתשתיות דירה - נעשה שינוי".

בנוסף, אלקין התייחס לצעדים נוספים שננקטים במסגרת התוכנית: "השנה שברנו שיא ושיווקנו כ-85 אלף יחידות דיור, בעיקר במהלך חצי השנה האחרונה. אנו רוצים שמי שיתחרה על הדירות זה זוגות שצריכים את הדירות האלה, ולא משקיעים - וזה מה שימתן את המחירים. היום היינו בקצרין, ואנו נוציא לשוק עד סוף השנה הזאת 1,500 יחידות דיור חדשות באזור. זו תוספת של 50% בכמות האנשים שם, בצעד אחד".

לסיכום, התייחס גם לתוכנית ברמת הגולן: "את אותה הצמיחה נעשה גם ברמת הגולן. אנו שמים כספים שלנו להכפלת הדירות באזור".