בשל הטעיית הצרכן במכירת רכבים: "אלבר" תיקנס ב-3.5 מיליון שקל

חקירת ענק של הרשות לסחר הוגן העלתה כי החברה הציגה רכבי השכרה שיועדו למכירה ככאלה שהגיעו מליסינג, ב-86 מקרים לפחות. "אם הייתי יודע – לא הייתי נוגע ברכב הזה" • ברקוד

זמן צפייה: 06:10

חקירת ענק של הרשות לסחר הוגן נגד חברת הליסינג "אלבר" העלתה כי החברה הטעתה צרכנים והציגה רכבים המיועדים למכירה כרכבי ליסינג, כאשר למעשה מדובר היה ברכבים שהיו בעבר בהשכרה. בעקבות המעשים, הודיעה הרשות כי בכוונתה להטיל על "אלבר" קנס בגובה של כמעט 3.5 מיליון שקלים. יש לציין כי על "אלבר" חלה מבחינה חוקית חובת "גילוי נאות", והיה עליה לספר ללקוחות שמדובר ברכב שכור.

ממצאי החקירה העלו 86 נפגעים מוכחים כתוצאה ממצג השווא, כאשר לטענת הלקוחות, נציגי "אלבר" טענו בפניהם בעת הרכישה כי מדובר ברכבי ליסינג, ששווים גדול מרכבי השכרה, וכי הדבר אף נכתב במפורש ברישיון כלי הרכב.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"שילמתי 51 אלף שקלים על 'פורד פוקוס' 2011, ואני עדיין משלם", סיפר לצוות ברקוד אלי פטנה, לקוח של אלבר, "זה מתסכל שאתה קונה אוטו כביכול שהוא חדש, ואז מסתבר שרימו אותך".

פטנה כאמור, אינו הלקוח היחיד שהחברה הוליכה לכאורה שולל. אדם אחר שקנה רכב מ"אלבר" אמר כי "אם היה מצוי בידי המידע שמדובר ברכב השכרה, לא הייתי נוגע ברכב הזה, וקונה נוסף אמר: "אמרו לי שזה רכב שהיה אצל משפחה, שהוא תקין, שאין לו בעיות, לא הייתי מבצע את העסקה אם הייתי יודע".

איילה מילר רולוב, בעלת מוסך וחברה באיגוד המוסכים בישראל, הסבירה לחדשות 13 כי רכב השכרה עולה כ-15% פחות מרכב ליסינג. "בדרך כלל רכב השכרה נסע יותר, הבלאי שלו גבוה יותר והצפי שיהיו לו קלקולים הוא גבוה יותר", אמרה מילר רולוב, והוסיפה: "בדרך כלל התייחסו אליו פחות יפה, שמרו עליו פחות, עלו איתו על מדרכות. לכן, יש סיכוי שיהיה לו נזק גבוה בעתיד".

תגובת "אלבר": "בתקופה שבין השנים 2016-2014, נמכרו בחברה למעלה מ-100 אלף כלי רכב. אם נפלה טעות, היא נוגעת למספר זעיר ביותר של כלי רכב, ולא כמתואר בכתבה, וזאת לצרכים תקשורתיים. במהלך שנת 2016 פותחה בחברה מערכת מידע חדשה המונעת כליל כל אפשרות לטעות ברישום המקוריות", לשון התגובה.