כמה משתלם לעשות ביטוח לסלולרי?

הטלפון הנייד הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו, והרגע הכואב שבו אנחנו מבינים עד כמה אנחנו תלויים בו הוא כשמשהו מתקלקל

סלולרי, פלאפונים, סמארטפונים

בדקנו והשווינו בשיתוף ארגון אמון הציבור את מחירי הביטוחים שחברות הסלולר הגדולות בארץ מציעות ללקוחותיהן. גילינו שההבדל בתשלום החודשי בין החברות הוא זניח יחסית, אך הפער בהשתתפות העצמית יכול להגיע למאות רבות של שקלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כדי לבטח את הסלולרי שלכם בחברת "סלקום" תיאלצו להיפרד מ-20 שקלים בכל חודש, אבל תידרשו לשלם השתתפות עצמית של 600 - בלי קשר לאופי התקלה ולחומרתה. אם התקלה בלתי הפיכה והמכשיר יוצא מכלל שימוש, הביטוח של החברה כלל לא מכסה את הנזק.

גם ב"הוט מובייל" התשלום החודשי של ביטוח הוא 20 שקל, אבל ההשתתפות העצמית שונה: אם יש לכם מכשיר מסוג "גלקסי" העלות היא 300 שקל, כמחצית מהמחיר בסלקום. אבל אם יש לכם "אייפון", ההשתתפות העצמית עולה ל-600 שקל, כפול ממחיר ההשתתפות בגלקסי. וגם בחברה הזו הביטוח לא מכסה את כל התקלות.

בפרטנר עלות הביטוח גבוהה מעט יותר ועומדת על 26 שקל בחודש. עלות ההשתתפות העצמית נעה בין 99-449 שקלים בחודש. בחברה מגבילים את שירות התיקונים לפעמיים בשנה וגם ביטוח זה לא מכסה נזקים בלתי הפיכים למכשיר. החברה מציעה בנוסף גם חבילה מורחבת של ביטוח שעלותה החודשית היא 36 שקלים, אבל ההשתתפות העצמית יכולה להגיע לסכום של עד 1,195 שקלים, סכום שלעיתים משתלם יותר לקנות בו מכשיר חדש לגמרי.

ומתי לא צריך ביטוח?

בחברת פלאפון גובים 34 שקלים בכל חודש עבור ביטוח ונותנים חודשיים ראשונים בחינם, כמו גם תיקון ראשון של המכשיר. דמי ההשתתפות העצמית לגלקסי מתחיל ב-119 שקלים, ואילו אייפון כלל לא יבוטח בחברה לא נקנה דרכה.

בגולן טלקום לא מציעים ביטוח חודשי, אבל מציעים שירות תיקונים שאוסף בחינם את המכשיר מבית הלקוח. עבור התיקון תיאלצו לשלם בין 100-1800 שקלים.

בכל מקרה, מומלץ מאוד לבדוק לפני שאתם רוכשים ביטוח האם אתם בכלל זקוקים לשירות תיקונים: אולי מגיע לכם תיקון בחינם במסגרת האחריות על המכשיר. "החוק בישראל מחייב אחריות מלאה על כל מוצר חדש בשנה הראשונה ללא תוספת תשלום ולקוחות לא יודעים את זה", אומרת עו"ד עפרה לוי מארגון אמון הציבור. "לקוח שמצטרף לשירותי התיקונים האלה על מכשיר חדש בשנה הראשונה שלו בעצם משלם על אותו שירות".