במשרד האוצר שוקלים: הרחבת ההטבות לאוכלוסיות נוספות

לאחר הצגת התוכנית הכלכלית, ולאור הביקורת שנוצרה, באוצר הבהירו כי ידונו בהרחבת המתווה גם לילדים עד גיל 18. ליברמן צפוי להודיע על חבילה נוספת לעצמאים ובעלי עסקים בתחילת חודש מרץ. החשב הכללי באוצר: התייקרות המחירים בארץ לא גבוהה כמו בשאר העולם

זמן צפייה: 01:45

לאחר הצגת התוכנית הכלכלית החדשה של הממשלה, היום (חמישי) הדגישו בכירים בממשלה כי הם מודעים לביקורת שהיא עוררה. בעקבות הביקורת, במשרד האוצר ישקלו בהמשך הרחבה של אוכלוסיית הזכאים למשל ליחידים עד גיל 18.

אופציה נוספת שנשקלת היא זכאים נוספים שיצטרפו לסיוע הממשלתי בתחילת מרץ, בעיקר עצמאים ובעלי עסקים שנפגעו מהגל החמישי של משבר הקורונה ולא יודעים עדיין אם יפוצו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1002222015' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם החשב הכללי באוצר' poster='' kid='1_6gptc3dr' duration='550']

כמימון לתוכנית, נכון לעכשיו, משרד האוצר בונה על המשך הזינוק החד בהכנסות המדינה ממסים. הכנסות מהמסים מפתיעות, אבל אין כל וודאות שהמצב הקיים יימשך. כמו כן, ההטבות שעליהן הכריז משרד האוצר יעמדו בתוקפן בהוראת שעה בלבד עד סוף 2022. על מנת להמשיך לתת את הטבות המס היקרות בשנה הבאה, יהיה צורך ללכת לכנסת ולהעביר אותן כפרק בתוך תקציב המדינה.

בכל מקרה, ישנו ספק אם ההקלות, אפילו במתכונתן הזמנית והחלקית, יאושרו לפני פגרת הכנסת שצפויה להתחיל כבר בחודש מרץ הקרוב. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום בתדרוך עיתונאים כי "יעשה כמיטב יכולתו". כלומר, ההוא אינו מתחייב שההטבות הללו אכן יחוקקו לפני פגרת הכנסת.

Fokwwi
החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג | צילום: חדשות 13

בתוך כך, החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, התראיין לחדשות 13 הערב ואמר כי "רמת המחירים בישראל עלתה הרבה פחות ממה שקורה בעולם". לדבריו, התוכנית מתמקדת "באנשים שעובדים יותר. ככל שצריך יהיו עוד ועוד תוכניות. אנחנו נסתכל על הנתונים, וניתן מענה וסיוע נקודתי בהתאם למצב. נסייע כדי לעודד את פעילות המשק".