השתתפתם בהגרלת כרטיסי טיסה חינם? נפלתם להונאת פייסבוק

עניתם היום על מודעת פייסבוק ו"זכיתם ב-2 כרטיסי טיסה באל-על"? נפלתם לוירוס בפייסבוק. כל הפרטים

זמן צפייה: 02:30

החל מהבוקר הופצה מודעה בפייסבוק שתוכנה: "אל על מציעה 2 כרטיסים חינם לכל אחד! כדי לחגוג את יום השנה ה-70", מודעת פייסבוק המזמינה את הגולש להשתתף בסקר ולהיכנס להגרלת כרטיסי טיסה חינם באלעל.

למעשה, לא מדובר בהגרלה אלא בהונאת פייסבוק שאלפי ישראלים נפלו בה.

כל אדם שמשתף את הקישור ל"הגרלה" בפועל מפיץ לינק המוביל לכתובת Elal-com.us (הכתובת הרשמית של אתר אל-על היא elal.com) ולשאלון הדורש מהגולש לענות על שאלון הכולל 3 שאלות.

ברגע שסיימתם לענות על 3 השאלות תגיעו לעמוד העוקץ, בו תתבקשו להזין את פרטי ההתחברות שלכם לפייסבוק ולשתף את הקישור ל"הגרלה", וברגע שתשתפו את הקישור אתם נותנים גישה לכל פרטי החשבון שלכם באופן מיידי.

המודעה המזוייפת
המודעה המזוייפת
שלב השאלון
שלב השאלון
שאלה שנייה, תשובות ''מחשידות'' בעברית
שאלה שנייה, תשובות ''מחשידות'' בעברית
השאלה השלישית
השאלה השלישית

אפשר להתנחם בעובדה שלא מדובר בוירוס של ממש, אלא ב"דיוג" (fishing) שנועד להשיג מהגולשים שם, אימייל וטלפון העשויים לשמש את האדם העומד מאחורי הפריצה לרשימות תפוצה שיווקיות או בניסיון לאיתור מספר כרטיס אשראי של הגולש.

מתברר שמי שעומד מאחורי העוקץ הוא וואסים א עלי, האקר הממוקם בברוקלין שבניו יורק.

כרגע מומלץ לכל מי שלחץ על המודעה והשאיר את פרטיו האישיים להחליף את הססמא בפייסבוק ליתר ביטחון.

התגובות המפוברקות
התגובות המפוברקות

חברת אל על הוציאה הודעת הבהרה לפיה היא מכירה את הנושא ומטפלת בו "באל על מבקשים להבהיר כי מדובר בהודעה שקרית (ספאם). אל על פנתה כבר אתמול לחברה שהאתר הפיקטיבי יושב בשרתיה וביקשה להסירו באופן מיידי. עד כה טרם הוסר האתר ואל על בוחנת את המשך צעדיה. במקביל פנתה אל על לפייסבוק בבקשה להסיר את הקישור" כך נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של החברה.

הודעת חברת אל - על בחשבון הפייסבוק
הודעת חברת אל - על בחשבון הפייסבוק