"הרשיתי לעצמי להזיל דמעה": חיים כהן על האישור לפתיחת המסעדות

השף התייחס בריאיון בחדשות 13 להקלות משרד הבריאות שמאפשרות את פתיחת עסקי המסעדנות, וסיפר על תחושת ההתרגשות אחרי השיחה עם בכירי המשרד. "לקחתי על עצמי להוביל את המאבק"

זמן צפייה: 05:26

השף חיים כהן התייחס היום (שלישי) בריאיון בחדשות 13 להקלות משרד הבריאות שמאפשרות למסעדות להיפתח בשבוע הבא. לדבריו, "לאחר השיחה, כשאישרו לפתוח את העסקים - הרשיתי לעצמי להזיל דמעה. הייתה התרגשות, זה מתח שנמשך המון זמן".

"לקחתי על עצמי להוביל את המאבק ולהיות הקול של המסעדנים, ובשבועיים האחרונים עבדנו קשה מאוד על המתווה", הסביר כהן. השף התייחס גם להנחיות שכל מסעדה תצטרך לשמור עליהן, ואמר כי "המרחק בין השולחנות צריך להיות הוא מטר וחצי - זה היגיוני וקורה בכל העולם, המלצרים יהיו עם מסכות. נעשה אותן יפות, כמו בפורים ובוונציה - תהיה חגיגה. הורדנו את כל התחקיר בכניסה, אבל נמדוד חום ונשתדל שהכול יהיה בהזמנה. נשמור על היגיינה מאוד גבוהה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

8 ימים לפתיחה: אלו ההסכמות בין איגוד המסעדות למשרדי הממשלה

משרד החינוך: מיום ראשון הקרוב הצהרונים יחזרו לפעילות מלאה

ממחר: תבוטל הגבלת הנוסעים בתחבורה הציבורית בשעות העומס

חיים כהן
חיים כהן | צילום: חדשות 13

"אם מסעדה תפר את הכללים היא תעשה נזק לכולנו ולעצמה. גם ככה הענף סובל מאוד. למסעדנים אין עניין לרמות, תמיד יש את אלו שיעגלו פינות, אני לא יכול להיות אחראי לזה", הדגיש השף. "היה הכי חשוב לי לשכנע את הבכירים במשרד הבריאות שהאחריות היא שלי, ואני הכי מפחד שיקרה משהו רע במסעדה".

מוקדם יותר היום הודיעו משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה כי הגיעו להסכמות בנוגע לפתיחת המסעדות, הברים והמועדונים ביום רביעי הבא, 27 במאי, תחת מגבלות. על פי המתווה, שטרם אושר בממשלה, מקום שמכיל עד 100 איש יוכל לפעול בתפוסה מלאה, אולם מקום שמכיל יותר מ-100 לקוחות יוכל להפעיל את המקום רק עד 85% תפוסה.

כאמור, אם המתווה אכן יקבל את אישור הממשלה, המרחק בין שולחנות הסועדים בתוך המסעדה יהיה מטר וחצי, ובישיבה בחוץ מטר אחד. תתבצע מדידת חום ללקוחות הנכנסים, והזמנת מקום תתבצע מראש ככל הניתן. הפתיחה תהיה כפופה להנחיות של התו הסגול.