סוף לעומס בנתב"ג: האמריקנים הודיעו על פינוי 30 מתדלקים
פרסום ראשון: לאחר שרה"מ התבקש לטפל בנושא באופן אישי ולפתור את המשבר בנמל התעופה, צבא ארצות הברית נעתר לבקשת ישראל והודיע שיפנה 30 מטוסי תדלוק עד סוף חודש יולי

צבא ארצות הברית הודיע היום (שישי) על החלטתו לפנות 30 מטוסי תדלוק מנמל התעופה בן גוריון עד סוף חודש יולי, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התבקש על-ידי שרת התחבורה מירי רגב לטפל בנושא באופן אישי. פינוי המטוסים צפוי לפתור את מצוקת החנייה המתמשכת בנתב"ג מאז פרוץ מבצע "שאגת הארי", שהובילה לצורך מתמשך בביטולי טיסות.


אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ניסיונות קודמים של המערכת, לרבות מעורבות של שר הביטחון ישראל כ"ץ, לא הצליחו להביא לפינוי המטוסים שחונים ושוהים בנמל. המצב בנתב"ג הוגדר כמשבר מתמשך שמשמעותו מורגשת היטב בחודש האחרון, כשעשרות מטוסים עדיין חונים בנמל וסותמים אותו.
ההערכה הייתה כי ללא פינוי המטוסים האמריקניים, לא ניתן יהיה לקיים את לוח הטיסות המתוכנן לחודש יולי הקרוב, מה שעשוי להוביל לביטולים המוניים של כרטיסי טיסה, שכעת התייתרו עם פינוי המתדלקים.


