הפקק בנתב"ג: נתניהו מתערב במשבר מטוסי התדלוק האמריקניים

פרסום ראשון: לאחר שמאמצי הדרגים המקצועיים לא הניבו פתרון, ראש הממשלה מנסה להביא לפינוי עשרות מטוסי התדלוק האמריקניים שתופסים חניות בנמל התעופה

זמן צפייה: 02:08

פרסום ראשון: על רקע המשבר המתמשך בנמל התעופה בן גוריון, הנובע מחנייתם של עשרות מטוסי תדלוק אמריקניים בשטח הנמל, הנושא עולה לדרג המדיני הגבוה ביותר.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי ניסיונות קודמים של המערכת, לרבות מעורבות של שר הביטחון ישראל כ"ץ, לא הצליחו להביא לפינוי המטוסים שחונים ושוהים בנמל. כעת, הנושא מצוי על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנדרש לטפל בו באופן אישי מול האמריקנים.

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המצב בנתב"ג הוגדר כמשבר מתמשך שמשמעותו מורגשת היטב בחודש האחרון, כשעשרות מטוסים עדיין חונים בנמל וסותמים אותו.

ההערכה היא כי ללא פינוי המטוסים האמריקניים, לא ניתן יהיה לקיים את לוח הטיסות המתוכנן לחודש יולי הקרוב, מה שיוביל לביטולים המוניים של כרטיסי טיסה.