הנהלת ביג עומדת מאחורי החלטתה: "לא נמנע מחנויות שירצו לפתוח"

אחרי ההודעה על השבתת מרכזי הקניות ב"יום הזעם" שייערך מחר במחאה נגד המהפכה המשפטית, נמסר כי "בניגוד לשמועות ביג עומדת מאחורי החלטתה". יחד עם זאת, הובהר כי "ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח נכבד את רצונם ולא נמנע זאת מהם"

מרכז הקניות ביג בקריית שמונה
מרכז הקניות ביג בקריית שמונה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מהנהלת מרכזי הקניות "ביג" נמסר הבוקר (שני) כי "בניגוד לשמועות ביג עומדת מאחורי החלטתה", בהתייחס להודעה אמש על השבתת מרכזי הקניות ב"יום הזעם" מחר במחאה נגד המהפכה המשפטית. "יחד עם זאת ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח היא תכבד את רצונם ולא תמנע זאת מהם", הוסיפו, "בכדי לעודד שוכרים להשתתף בשביתה, חנויות שיצטרפו להשבתת המרכזים מחר לא ישלמו שכר דירה על יום זה".

בהודעת החברה אתמול נכתב: "אם החוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך  לדיקטטורה. חקיקה כזאת תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל".

"על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו  נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי", הוסיפו, "מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו. כשהמדינה רועדת ונקרעת מבפנים אין באפשרותנו לשבת על הגדר ובעת הצורך ועם התקדמות החקיקה והביזה של הקופה הציבורית אותה אנו מממנים אף נחריף את צעדנו".

קניון ביג ביהוד
מרכז קניות ביג, יהוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעקבות ההודעה קרא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להחרים את מרכזי הקניות של ביג ובתגובה, "מטה הצרכנות הליברלי" קרא לחבריו לרכוש במרכזי ביג השונים: "מטה הצרכנות הליברלי, שהקים יאיא פינק, יעמוד כחומת הגנה לכל עסק שה'בנגבירים' ירדפו".

מוחים בקפלן נגד המהפכה המשפטית

במקביל, לקריאה להימנע מחקיקה חד-צדדית ולחזרה לדיונים בבית הנשיא הצטרפו גם כל מנכ"לי הבנקים הגדולים ואנשי עסקים נוספים. פורום העסקים פרסם הודעה בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "פורום העסקים שמורכב מראשי החברות הגדולות במשק, שמעסיקות יחדיו את רוב העובדים במשק הישראלי, ומורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית קורא לראש הממשלה להיענות לקריאת הנשיא ולא להתקדם בחקיקה חד צדדית ללא הסכמה רחבה ולחזור לדיונים לשם הגעה לקונצנזוס בנושא עילת הסבירות".

עוד נמסר: "על רקע ההתדרדרות הנמשכת במצב המשק הישראלי והירידה החדה בהשקעות הזרות במשק, כמו גם על רקע האתגרים הבטחוניים והשסע החברתי, ישנה חשיבות קריטית להגעה להסכמה נרחבת בנושא מהותי זה. פורום העסקים קורא לראשי כל החברות במשק להצטרף להחלטתו ובמידה ותימשך החקיקה החד צדדית, לאפשר לעובדים לפעול על פי צו מצפונם לגבי ההשתתפות במחאה המתוכננת ביום שלישי".