חרף המחדל בארה"ב: עריסות לתינוקות אינן מחויבות בתקן ישראלי

לאחר ש"פישר-פרייס" ביצעה ריקול למיליוני עריסות רוטטות כתוצאה ממוות של מעל לשלושים תינוקות, בדיקת "ברקוד" העלתה כי השוק בארץ פרוץ ומוצרים דומים כלל לא נבדקים בטרם הם עולים על המדפים

זמן צפייה: 05:39

בדיקת "ברקוד" חשפה אמש (ראשון) כי עריסות לתינוקות על כל סוגיהן - אינן מחויבות בתקן כלשהו בישראל, ולמעשה, כל יבואן יכול להעלות על המדפים כל מוצר שירצה. זאת, לאחר שביום שבת האחרון חברת "פישר-פרייס", שמייצרת מוצרים לפעוטות וילדים, הודיעה על ריקול - איסוף של כחמישה מיליון עריסות רוטטות לתינוקות, לאחר שמעל שלושים תינוקות נהרגו בארצות הברית כתוצאה משימוש במוצר.

כיום, קיימים תקנים ישראליים רשמיים לשלל מוצרים עבור תינוקות דוגמת כיסאות בטיחות, עגלות, לולים ומוצצים - אך חלק גדול מהשוק נותר פרוץ. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם", אמרה כי "התפקיד שלנו כהורים בכל מקרה שאנו רוכשים מוצר, בין אם יש לו תקן ישראלי או לא, הוא לבדוק היטב את התקן עם מדינת היעד. כיוון שבמיוחד כשמדובר בילדים, האחריות שלנו צריכה להיות רגישה והרבה יותר גבוהה".

עריסה לתינוקות
עריסה לתינוקות | צילום: החדשות 13

ממשרד הכלכלה נמסר: "המשרד פנה למכון התקנים לפני מספר חודשים בבקשה להכין תקן רשמי למוצר זה. הנושא נמצא בעבודה וכאשר היא תסתיים יעבור התקן, כמקובל, לאישור המשרד".