יו"ר ההסתדרות בעקבות הודעת נתניהו: "עוצרים את השביתה"

מיד לאחר הצהרת ראש הממשלה, שהודיע על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, ארנון בר-דוד התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי בעקבות הודעת נתניהו ההסתדרות תעצור את השביתה שהחלה היום. "אם יבוא רה"מ במושב הבא וינסה לחוקק באגרסיביות - הוא ימצא את המחאה ואותנו מולו"

זמן צפייה: 04:05

מיד לאחר הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התראיין הערב (שני) במהדורה המרכזית ואמר כי בעקבות הודעת נתניהו ההסתדרות תעצור את השביתה שהחלה היום.

"אנחנו מחכים להצהרה מעשר בבוקר והיא סופסוף הגיעה", אמר בר-דוד, "נתניהו עוצר את החקיקה והוא מדבר על הידברות. אלה שני דברים שלא היו לנו אתמול. זה מספק אותנו וזה אומר שנעצור את השביתה כי זו הייתה מטרה של השביתה".

"מרגע זה אנחנו עוצרים את השביתה אבל ברגע זה צריך לצאת למסע איחוי בחברה הישראלית", הוסיף בר-דוד, "בקצב שהדברים קורים פה אני לא חושב שזה יקרה. אם יבוא רה"מ במושב הבא וינסה לחוקק באגרסיביות - הוא ימצא את המחאה ואותנו מולו. חקיקה בלי הסכמה תוביל לשביתה מיידית. מבחינתי תמו כל הקיצים. אני לא רוצה לראות את מדינת ישראל חווה לילות כאלה, זה היה ליל בלהות".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות בריאיון: "לקחתי בחשבון את כל ההשלכות של מהלך כזה, זה מהלך לא פשוט. ההחלטה התקבלה, יצאנו לדרך וזה הוביל לתהליך שהוביל להכרזת רה"מ. כולם התייצבו סביב הקריאה שלי לעצור את החקיקה. השביתה לא הייתה מתואמת עם נתניהו. יש גבול לציניות ולספקולציות. אני קיבלתי את ההחלטה שלי והיא הייתה לא פשוטה".

לוח הטיסות בנתב''ג
לוח הטיסות בנתב''ג אחרי ההשבתה

הבוקר, כזכור, כינס בר-דוד מסיבת עיתונאים יחד עם ראשי המשק אחרי פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט אמש ומחאות הענק הספונטניות שפרצו ברחבי הארץ בעקבות המהלך - והודיע על השבתת המשק. "אנחנו ביום היסטורי, לא פחות מזה", אמר בר-דוד. "כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו. איבדנו את הדרך. זה הזמן להחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה".

"זה הזמן להגיד: עד כאן", הוסיף בר-דוד, "זה הזמן שנגיד - לא משנה ימין או שמאל - זהו. אי אפשר יותר לקטב את העם הזה. אי אפשר יותר לשסות. מספיק עם הדבר הזה. חייבים לחזור לשפיות. לאן הגענו? לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו? אז לפני שאנחנו מגיעים לתהום אנחנו עוצרים את הירידה לתהום של כולנו". הוא הכריז: "אנו ניצבים בפני שביתה היסטורית, נעצור את המהפכה והטירוף".