יו"ר ההסתדרות: "לא נצטרף לשביתות המחאה נגד המהפכה המשפטית"

ארנון בר-דוד נשא דברים במסגרת האירוע המסכם של כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, ואמר כי "אני צריך לבחור את המלחמות שלי". עוד הוא אמר: "ב-24 שעות האחרונות מאחורי הקלעים יש התרחשויות, יש מו"מ קדחתני עם האוצר ויש התקדמות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נשא דברים היום (חמישי) במסגרת האירוע המסכם של כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, ואמר כי ההסתדרות לא תצטרף לשביתות המחאה נגד המהפכה המשפטית. "מי שרוצה וחושב שאנחנו נשבית משק ונילחם מלחמה מטורפת", אמר בר-דוד, "אני אומר לכם שאני צריך לבחור את המלחמות שלי".

"אני מבין שצריך לעשות שינויים במערכת המשפטית", אמר יו"ר ההסתדרות בפתח דבריו, "אבל הכל יחד במכה אחת? לי זה נראה מוגזם, לי זה נראה לא נכון. שינויים צריך לעשות, אבל לא במכה אחת, בהידברות. לא בצורה שזה נעשה, עם ההתבטאיות המטורפות בכנסת. צריך להוריד את טון הדיבור".

"נפגשתי עם הנשיא", הוסיף בר-דוד, "הוא הביא הצעה מכובדת מאוד שלקחה בחשבון את שני הצדדים. על הבסיס הזה אפשר לבנות רפורמה משפטית ולעצור את הפילוג בעם. אני קורא לצדדים לפני שנעבור את כל הגבולות. בואו נדבר על בסיס הצעת הנשיא וננסה למצוא פתרון".

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

עוד אמר בר-דוד: "אני מדבר עם כל הנוגעים בדבר. אני פונה לשר המשפטים יריב לוין, זה הזמן לראות את הבעיות של הצד השני. אני פונה ללפיד ואומר לו בוא להידברות בלי תנאים מוקדמים. אני פונה לראש הממשלה - האחריות היא עליך. קח את הספינה ותמקד אותה ותשתלט עליה אתה רהמ של כולם. תקרא להם לשבת יחד ולפתור את הדבר הזה"

"אני מצפה שבימים הקרובים הצדדים יפגשו, וללכת קדימה למען מידנת ישראל. לא משנה ימין או שמאל לא להרוס מה שבנינו. יש עלי לחץ עצום להצטרף לשביתה כזו או אחרת. אני פונה לכל הלוחצים עלי, באים להפגין לי מחוץ לבית, אתם דרסתם את ההסתדרות, זילזלתם בה, עכשיו אתם רוצים לחפור קרדום בה ולהפוך אותה? זה לא יהיה. דקה אחרי שנעשה מהלך, ולא נעשה, הרי הם ימשיכו לתקוף אותנו. זה הצביעות של המחנה הזה"

בסיום דבריו אמר יו"ר ההסתדרות: "ב-24 שעות האחרונות מאחורי הקלעים יש התרחשויות, יש מו"מ קדחתני עם האוצר ויש התקדמות. יש חוק הסדרים מצד ממשלת ימין על מלא. מזהירים אותי שהשלב הבא זה פגיעה בעבודה המאורגנת. אין בחוק הזה שום פגיעה. אתם יודעים למה? כי אנחנו חזקים. אנחנו בקונצנזוס של כל המפלגות בישראל מימין ומשמאל".